ساخت زیرساخت‌های ریلی جدید در بندر امام خمینی( ره) با هم‌افزایی راه‌آهن جنوب/ مسیر حرکت واگن‌های حامل کالاهای اساسی تسهیل می‌شود

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، ابوطالب گرایلو در نشست هم‌اندیشی مدیران کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و راه‌آهن جنوب، با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی سهم ریلی حمل کالا از بندر امام خمینی( ره) به مراکز مصرف، بر اساس هدف‌گذاری توسعه‌ای سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: زیرساخت‌های ریلی در دست احداث در بندر امام خمینی، به ویژه ساخت پل روگذر شانتینگ یارد، با هم‌افزایی راه آهن جنوب ایجاد می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به تاثیر آموزش، اشاعه و گسترش فرهنگ ایمنی در کاهش و به حداقل رساندن تعداد سوانح ریلی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) ، از تشکیل کارگروه‌های مشترک کارشناسان راه آهن و اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان به منظور  حفظ و صیانت از تأسیسلات ریلی، تأمین و توسعه زیرساخت های لازم و ارتقا و بسط فرهنگ ایمنی و امنیت محمولات واگن‌ها خبر داد.

یادآور می‌شود: منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با بهرمندی از 140 کیلومتر راه آهن داخلی و احداث 20 ایستگاه بارگیری ریلی، نخستین بندر ریل پایه در کشور است که افزایش سهم حمل ریلی را در اولویت‌های خود قرار داده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افتتاح دفتر کشتیرانی دریای خزر در مازندران و به آب اندازی کشتی کانتینربر

چ آبان 17 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه افتتاح دفتر کشتیرانی دریای خزر در مازندران و به آب اندازی کشتی کانتینربر میلاد پاشازاده کد خبر : 2275 ۱۴۰۲/۰۸/۱۷ آیین افتتاح دفتر شرکت کشتیرانی دریای خزر در مازندران و به آب اندازی کشتی کانتینری ساخت کشتی سازی صدرا با حضور کامبیز جهان‌بانی. منبع

همچنین بخوانید: