بازدید سرپرست اداره کل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر از بندر خرمشهر/ ارتقاء نقش مدیریت حوزه سواحل و بنادر در اعمال مأموریت‌های حاکمیتی و توسعه اقتصاد دریامحور

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان‌ بنادر و ‌دریانوردی، نیکوکار در این دیدار ضمن تأکید بر ارتباط تنگاتنک بین مدیران صف و ستاد و ایجاد تعامل منسجم برای انعکاس چالش‌ها، یافتن راهکار‌های رفع آن‌ها و بهره‌گیری بیشتر از دیدگاه‌ها و تجربیات کارشناسان حوزه سواحل، اظهار داشت: بازنگری و ارتقاء ساختار تشکیلاتی و تقویت بدنه کارشناسی این حوزه از اهم مسائلی است که در این نشست‌ها مورد توجه قرار گرفته است.  

سرپرست اداره کل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد: سواحل و بنادر نقش به سزایی در اعمال حاکمیت دریایی و احصای توانمندی‌های سواحل به لحاظ توسعه اقتصاد دریا محور دارند.

نیکوکار با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ساحلی و دریایی استان خوزستان به لحاظ خط ساحلی گسترده در رودخانه‌ها و خورها، جمعیت یک میلیونی شهر‌های بندری، فعالیت صنایع نفت و پتروشیمی و استقرار مناطق ویژه اقتصادی بندری و آزاد تجاری و شیلات، بیان کرد: شهر‌های این استان در دوران دفاع مقدس نقش ارزنده‌ای در مقاومت و حفظ تمایت ارضی داشت و امروزه با احساس مسئولیت نسبت به این استان زرخیر جای دارد با احصاء توانمندی‌های ساحلی و دریایی، برای رفع چالش‌های آن در این حوزه بکوشیم.

وی تاکید کرد: اشراف کامل بر تمامی موضوعات جاری در حوزه سواحل، پاسخگویی و نظارت مستمر بر فعالیت‌های بهره‌برداران از اهم انتظارات این اداره کل از مدیران و کارشناسان این حوزه است.

بنا بر این‌گزارش، مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر نیز در این نشست اظهار داشت: این بندر تجاری از امکانات روز کشور برخوردار است و با توجه به داشتن فضای کافی و زیرساخت‌های مناسب، آماده استقبال از سرمایه‌گذاران و صاحبان کالا است.

علی عسکری افزود: باید با تلاش، همفکری و اقدامات تخصصی بسترهای لازم استفاده درست و بهینه از سواحل را ایجاد کرد که اطمینان داریم با همت جهادی موجود، اقدامات لازم انجام خواهد گرفت. 

وی با اشاره به اهمیت بندر خرمشهر، تاکید کرد: تلاش ما در بندر خرمشهر ایجاد ترافیک کالا و تردد کشتی‌های بزرگ است که البته عدم لایروبی اروند، مانع بزرگی را در این زمینه ایجاد کرده است. 

عسکری افزود: لایروبی اروند رود برای توسعه و شکوفایی ضروری و حیاتی است که البته علاوه بر تلاش و انجام مذاکرات با طرف عراقی در این زمینه، اقدامات دیگری جهت تردد کشتی‌ها در بندر خرمشهر در حال انجام است. 

وی همچنین بیان کرد: تا پایان سال جاری، مغروقه خانیان بزرگ‌ترین و پرریسک‌ترین مغروقه موجود در اروند رود خارج‌سازی خواهد شد که اقدامات آن در حال انجام است. 

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر خاطر نشان‌ کرد: بهره‌برداری از خط ریلی موجود در بندر خرمشهر با توجه به بهینه بودن آن در دست اقدام است که قطعا موجب رونق و استفاده از زیرساخت‌های بندر می‌شود. 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

خط کشتیرانی فرانسه علی‌رغم رکود یک شرکت ۵ میلیارد یورویی لجستیکی خرید

ج آذر 3 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از خبر‌گزاری بلومبرگ؛ «رودولف ساعد» با اشاره به اینکه صنعت حمل‌و‌نقل کانتینری در حال ورود به یک دوره پر‌تلاطم است و متأسفانه کشتی‌های جدیدی که در حال ساخت و قابل تحویل در سال ۲۰۲۴ میلادی است، وضعیت را به […]

همچنین بخوانید: