امنیت اقتصادی کشور رهین حضور قدرتمند در دریا است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده ظهر جمعه در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته شهرستان اظهار کرد: نیروی دریایی را باید با سه مرحله به آن باید نگاه کرد؛ مرحله اول بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و دوران درخشش آنان در هشت دفاع مقدس و با کمبود امکاناتی که داشتند اما میدان را از دست رژیم بعثی گرفتند و در روزهای آغازین با انجام عملیات‌های امثال مروارید نیروی دریایی صدام را فلج کردند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس، ایستادگی دریادلان ارتشی در مقابل آمریکا، ستودنی است و زمانی که نیروی دریایی آمریکا تا دندان مسلح بودند و قصد ایجاد ناامنی در منطقه را داشتند و جنگ نفتکش‌ها را شروع کردند در آن شرایط در حالی‌که یکی از ناوچه‌های نیروی دریایی، آسیب دیده بود اما این دلاور مردان ایستادگی کردند و این برگ‌های زرین از حافظه تاریخی ملت ایران پاک نخواهد شد.

خطیب جمعه بندرعباس بیان کرد: مرحله دوم نیروی دریایی، دوران سازندگی است که خودش را برای چنین روزهایی آماده کرده است و با پیشرفت‌هایی که در حوزه نظامی و دریایی به دست آورده‌اند امروز به مرحله ارتقاء و توسعه رسیده‌اند و مرزهایش تنها منطقه‌ای نیست، افتخاراتی که نیروی دریایی در آب‌های فرا منطقه‌ای ما به وجود می‌آورند و امروز قدرت دریادلان ما در مدیترانه، کارائیب، آمریکای لاتین و … و هر جا منافع کشورمان باشد حضور دارند.

امام‌جمعه بندرعباس تاکید کرد: امنیت اقتصادی کشور ما، رحیل حضور قدرتمند در دریا است؛ امروز با تقسیم کار بین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش صورت گرفته دریا جولانگاه اقتدار دریادلان عزیزمان است.

حجت الاسلام عبادی‌زاده با اشاره به روز دانشجو و تبریک این روز اذعان کرد: دانشجو به دنبال حرف نو و مستدل است و بر همه ما و رسانه‌ها و اساتید دانشگاه، فرهنگی و… باید به این نکته توجه کنیم که دانشجو به دنبال نو گرایی است و همین تفکرهاست که در پیشرفت تکنولوژی و جابه‌جایی در مرز دانش‌ها به وجود می‌آید.

وی تاکید کرد: دانشجو، آرمان‌گرا است؛ آرمان‌های انقلاب را دنبال می‌کند و دانشجو، ضداستکباری است و قطعا دانشجویان مراقب مارهای خوش خط و خالی که به دنبال افکندن دام برای دانشجویان هستند و نمی‌گذارند روحیه انقلابی را از آنها بگیرد.

امام جمعه بندرعباس یادآور شد: دم خروس دشمنان این مرز و بوم برای دانشجویان ما ظاهر شده و قطعا آنها فریب نمی‌خورند؛ از اغتشاشات سال گذشته تاکنون به خوبی دشمن‌شناس شده‌اند و جنگ غزه خیلی از مسائل را برای ما روشن کرد.

عبادی‌زاده یاد آور شد: مردم، مجلسی در تراز شهید مدرس می‌خواهند؛ شهید مدرس ضد تهدید، ضد زیاده خواهی بود، آزاد مردی بود که به فکر منافع کشور بود، ضد نفوذ دشمن بود و روزنه‌ها را خوب رصد می‌کرد.

وی تاکید کرد: نگذارید در حوزه قانون‌گذاری قدرتی در شما نفوذ کنند؛ کاندیداهای مجلس شورای اسلامی تلاش کنند یک انتخابات سالم و انقلابی را به نمایش بگذارند، تلاش شود گفتمان امامین انقلاب را نشر دهند و تلاش کنند که جلوی مسائل ضد انتخاباتی را بگیرند و انتخابات سالم را برگزار کنند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

شرکت فرودگاه‌ها در سال‌های اخیر از حملات سایبری مصون ماند

ج آذر 10 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش سی نیوز از وزارت راه و شهرسازی، «محمد الهی‌نیا» افزود: با تلاش‌های متخصصان مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی، در چهار سال گذشته شاهد امنیت در این حوزه بوده‌ایم. وی گفت: انرژی‌ها و ایده‌های جدید، فرصت‌های جدید را پدید می‌آورد و به استمرار این مسیر […]

همچنین بخوانید: