در حوزه اقتصاد باید به دریا توجه ویژه داشته باشیم

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در همایش ملی توسعه سواحل مکران که صبح امروز (دوشنبه) در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد، اظهار داشت: در حوزه اقتصاد باید به دریا توجه ویژه داشته باشیم.

دریادار ایرانی با اشاره به کلامی از رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه پیشروی در دریاهای آزاد بسیار پر اهمیت است، افزود: نیروی دریایی از سال ۱۳۸۸ تا به امروز پیشروی دریایی خوبی داشته است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: در دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی به معظم‌له گفتم که می‌خواهیم کره زمین را دور بزنیم و ما این کار را با ناوگروه ۸۶ به سرانجام رساندیم.

وی عنوان کرد: تا قبل از مأموریت ناوگروه ۸۶ سابقه نداشت که کشورمان عرض اقیانوس آرام را طی کند، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی کجا هستیم؟ ناوشکن تمام‌ایرانی ساخته می‌شود و تمامی کره زمین را دور می‌زند.

امیر ایرانی اظهار داشت: ما دو نگاه می‌توانیم داشته باشیم؛ یکی اینکه از خشکی به سمت دریا برویم و نگاه دیگر اینکه از دریا به سمت خشکی برویم که می‌بینیم کشورهای موفق از دریا به سمت خشکی رفته‌اند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: سواحل مکران ما امروز هیچ توسعه‌ای نیافته، که اگر این موضوع مورد توجه جدی قرار نگیرد، ما زمان را از دست خواهیم داد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بحران حمله به کشتی ها در نزدیکی کانال سوئز و خشکسالی در پاناما

د آذر 20 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه بحران حمله به کشتی ها در نزدیکی کانال سوئز و خشکسالی در پاناما میلاد پاشازاده کد خبر : 2395 ۱۴۰۲/۰۹/۲۰ خشکسالی در پاناما و حملات کشتیرانی در نزدیکی سوئز توسط شورشیان یمنی، زنجیره تأمین جهانی را در آستانه سال نو میلادی را تهدید می کند. منبع

همچنین بخوانید: