توقف عملیات ۴ شرکت کانتینری در دریای سرخ با سهم ۵۳ درصدی از…

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش سی نیوز، هفته نامه اکونومیست در گزارشی نوشت که چهار شرکتی که عملیات نقل و انتقال خود در دریای سرخ را متوقف کردند، 53 درصد مجموع تجارت کانتینری جهان را تشکیل می‌دهند.

این گزارش پس از آن منتشر می‌شود که دو شرکت بزرگ کشتیرانی شنبه از توقف انتقال محموله‌های باری خود از طریق دریای سرخ خبر دادند.

تصمیم «شرکت کشتیرانی مدیترانه» (ام. اس. سی) سوئیسی-ایتالیایی و شرکت فرانسوی سی. ام. ای سی. جی. ام پس از آن اعلام شد که دو شرکت بزرگ کشتیرانی دیگر یعنی مرسک نروژ و «هاپاگ-لوید» آلمان جمعه گفتند که در پی حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ انتقال محموله‌های باری خود از طریق دریای سرخ را متوقف کرده‌اند.

پیش از این «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد: توصیه می‌کنیم، کشتی‌ها برای جلوگیری از ریسک در دریای سرخ دستورات نیروی دریایی یمن را رعایت کنند. همچنین توصیه ما این است که هویت کشتی ها جعل نشود و پرچم‌ها جز پرچم مالک کشتی برداشته شده و کشتی‌هایی که از دریای سرخ تردد می‌کنند، مقصدشان سواحل اشغالی در فلسطین نباشد.

نیروی دریایی یمن هشدار داده است عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهند داد.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دریای مدیترانه؛ درهم آمیختگی چالش‌های ژئوپلیتیکی با بحران اقلیمی| دورنمای یک «جنگ آبی» بعید است

د آذر 27 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه تهمینه غمخوار؛ بازار: دریای مدیترانه از جنگ‌های یونانی و ایرانی و پونیک دوران باستان تا مبارزات مدیترانه (۱۹۴۵-۱۹۴۰) و نبرد لپانتو (۱۵۷۱)، در طول تاریخ، صحنه درگیری و تنش بین تمدن ها و امپراتوری های ساحلی بوده است. به عنوان یک چهارراه تجاری و فرهنگی، این […]

همچنین بخوانید: