مانور مجازی منطقه ای مقابله با آلودگی نفتی در خلیج فارس و دریای عمان برگزار شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی، با اعلام این خبر، افزود: در این مانور، مطابق با سناریو، یک فروند تانکر با یک فروند یدک کش در آب‌های کشور عمان تصادم کرد و باعث وقوع آلودگی نفتی شد. 

نادر پسنده ادامه داد: در ساعات اولیه وقوع سانحه، کشور عمان به مرکز منطقه ای کمک های اضطراری (میمک) و سایر کشورهای عضو راپمی (بحرین- ایران- کویت- قطر- عراق و عربستان) اطلاع رسانی در خصوص بروز آلودگی را انجام داد. 

به گفته پسنده، در مرحله بعدی انجام مانور، کشور عمان با توجه به گستردگی سطح آلودگی نفتی، درخواست کمک منطقه ای از سایر کشورهای همسایه برای مقابله با آلودگی کرد.

 وی گفت: با مشارکت افسران ملی مقابله با آلودگی کشورهای خلیج فارس و دریای عمان، محل وقوع آلودگی، میزان گسترش مواد نفتی، احتمال ورود آلودگی به آب‌های کشورهای مجاور، مورد بررسی قرار گرفت و کشورهای بحرین- ایران- قطر و کویت برای اعزام تیم های عملیاتی به همراه شناور و تجهیزات مقابله (بوم، اسکیمر و دیسپرسانت و….) اعلام آمادگی کردند. 

بر اساس این گزارش، مانور منطقه ای در روز 14 آذرماه با مهار آلودگی در آبهای عمان به اتمام رسید و در خاتمه، دبیرکل مرکز منطقه ای کمک های اضطراری میمک از همکاری و مشارکت کشورهای منطقه دریایی راپمی در مانور مذکور تقدیر کرد.

 شایان ذکر است مانور یاد شده بدون هماهنگی قبلی و به منظور سنجش آمادگی افسران مقابله با آلودگی کشورهای منطقه و افزایش تعامل و همکاری در اجرای طرح اقتضایی مقابله با آلودگی منطقه ای توسط مرکز میمک/راپمی برگزار شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۲۰۹ فروند لنج باری و صیادی در قشم ساخته شد

س آذر 28 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقهقشم – ایرنا – مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم از ساخت ۲۰۹ فروند لنج باری و صیادی به ارزش ۶۵۰ میلیارد ریال از ابتدای سال جاری تاکنون در این جزیره خبر داد. منبع

همچنین بخوانید: