ساخت شناور دغدغه مهم سازمان بنادر است/ باید شاهد پوشش ریسک در حوزه دریایی و بندری باشیم

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مهدی دوستی در همایش توسعه دریامحور و گرامیداشت روز ملی حمل و نقل دریایی و بندری که با حضور مهرداد بذرپاش؛ وزیر راه و شهرسازی، علی اکبر صفایی؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا رضایی کوچی؛ رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، برخی استانداران استان‌های ساحلی و جامعه دریایی و بندری کشور برگزار شد، اظهار داشت: ضرورت توسعه سخت افزاری و نرم افزاری یکی از مهم ترین مسائل در حوزه دریایی و بندری است و باید به صورت جدی مدنظر قرار گیرد.


وی ادامه داد: باید بدانیم که ۷ میلیون TEU ظرفیت کانتینری در هرمزگان داریم که ظرفیت عملیاتی حدود ۲ میلیون تن است.


استاندار هرمزگان با تاکید بر ضرورت هماهنگ سازی سیاست‌گذاری سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در حوزه دریایی و بندری، عنوان کرد: پوشش ریسک در حوزه دریایی و بندری یک اولویت مهم است و باید هماهنگی‌های لازم در این بخش صورت گیرد.


دوستی با اشاره به اینکه اقتصاد دریامحور نیازمند حمایت است، گفت: مزیت های نسبی ما در بخش بالای زنجیره ارزش متمرکز شده است و باید از مزیت های سرزمینی بهره مند شویم.


وی با بیان اینکه تامین مالی در حوزه دریایی و بندری یک مسئله بسیار مهم به شمار می‌رود که از سوی سازمان بنادر و دریانوردی مدنظر قرار گرفته است، اظهار داشت: در عین حال شناورسازی یکی از دغدغه‌های مهم سازمان بنادر و دریانوردی است و حمایت‌های لازم را در این زمینه مدنظر قرار داده است تا صنعت پیشران دریا به خوبی فعالیت کند.


استاندار هرمزگان ادامه داد: استاندارسازی در حوزه دریایی و بندری مسئله بسیار مهمی است و باید از ظرفیت بیمه ها به منظور پوشش ریسک بهره مند شویم.


دوستی تاکید کرد: نباید صنعت به مجوزها گره بخورد و صنعت شناورسازی باید به گونه‌ای پیش برود که فعالیت‌ها دچار وقفه نشود و شاهد رونق این صنعت در کشور باشیم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مطالبه همسایگان از ما، فعال شدن کریدورهای ترانزیتی است

س آذر 28 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اثرات تحرک دیپلماتیک در این دولت در راستای توجه به همسایگان را اکنون می‌بینیم، گفت: در سفر به کشورهای همسایه، درباره فعال شدن کریدورها و شاهره‌های ترانزیتی صحبت می‌کنند و خواسته‌شان از دولت همین است. به گزارش مرین‌پرس، مهرداد […]

همچنین بخوانید: