شـمیم عطـر بهشتـی در ایـزوایـکو – ایزوایکو

زمان مطالعه: 4 دقیقه

مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران میزبان پیکر مطهر شهید گمنام در روز سه شنبه 28 آذر ماه هم زمان با شروع به کار "جام رسانه امید" در بندر عباس بود.

آیین استقبال و  تشییع یک شهید گمنام و والامقام هشت سال دفاع مقدس، با حضور مدیر عامل ایزوایکو، جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد علیه السلام در امور اقشاربسیج استان،  مسئول سازمان بسیج رسانه استان و جمعی از مسئولان و مدیران استانی و لشکری، مدیران و کارکنان ایزوایکو و جمعی از اصحاب رسانه در ایزوایکو برگزار شد.

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران، در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و متبرک شدن بزرگترین زیرساخت صنایع دریایی کشور به حضور مطهر شهدا با همکاری بسیج رسانه استان، مجتمع ایزوایکو  متبرک به حضور و تشییع  پیکر مطهر یک شهید گمنام شد.

صبح دیروز، همزمان با تشییع پیکر مطهر یک شهید گمنام در ایزوایکو،  جام “رسانه امید” کار خود را در استان هرمزگان و از مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران شروع کرد.

سرهنگ محمدرسول جلالی در حاشیه این مراسم اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران و جمهوری اسلامی ایران در دوران عمر بیش از ۴۰ ساله خود دستاوردهای بسیاری داشته که برخی از آن‌ها در حوزه صنعتی است که باید به جامعه معرفی شود.

رئیس بسیج رسانه هرمزگان یادآور شد: خبرنگاران حاضر در این مراسم از بخش‌های مختلف مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) بازدید کرده و با دستاوردهای مهم این حوزه آشنا شدند.

وی ادامه داد: معرفی درست این دستاوردها می‌تواند روحیه غرور ملی و افتخار به هویت ایرانی را عمیق‌تر کرده و بر نشاط اجتماعی بیفزاید که این کار باید توسط متخصصان حوزه رسانه و تبلیغات و خبرنگاران انجام شود که به‌خوبی می‌توانند بافکر و ایده و نظر خود آثار عمیقی در جامعه داشته باشند.

سرهنگ پاسدار جعفر اسلامی جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد علیه السلام در امور اقشاربسیج استان هرمزگان در ادامه اظهار کرد: شهدا با تمام ایثارگری و جانفشانی ها خون خود را نثار  انقلاب کردند که ما در رفاه و آسایش زندگی کنیم.

وی افزود: شهدا از بزرگترین نعمت که همان زندگی کردن است چشم پوشیدند که برای وصف آن  قیمت گذاشتن ناممکن است.

جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد علیه السلام در امور اقشاربسیج استان هرمزگان بیان کرد:  آن چیزی که شهدا بر آن تاکید داشتند و در وصیت نامه آنان وجود دارد پشتیبانی از ولایت فقیه است که نظام جمهوری اسلامی آسیب نبیند.

جعفر اسلامی تاکید کرد: امروز ایران اسلامی با اقتدار در جهان ایستاده است و یکی از قدرت های بزرگ محسوب می شود و نقش رهبر انقلاب در این معادله پرنگ و فصل الخطاب است.

دکتر سلمان ضربی مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره ایزوایکو بیان کرد: اکنون ۲ هزار و ۶۳۰ نفر در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در زمینه‌های تعمیر کشتی، ساخت جکت‌های نفتی و غیره مشغول بکار هستند که بنا به گفته مسئولان آن می‌تواند تا ۱۰ هزار نفر افزایش یابد.

وی ابراز کرد: این مجتمع خدمات خوبی در زمان تحریم به بخش دریایی کشور داده است و در زمینه نفت و گاز اکنون ۲ طرح بزرگ را در میدان نفتی فروزان و فاز ۱۱ پارس جنوبی در دست دارد که مجموع اعتبار اجرای آن‌ها ۲۵۰ میلیون دلار است.

دکتر ضربی ابراز کرد: اکنون مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در زمینه ساخت کشتی هم قرارداد ساخت ۲ فروند کشتی را منعقد کرده که به‌زودی عملیات ساخت کشتی اول آغاز خواهد کرد و یکی از کشتی ها ۱۴۵ متر طول دارد روند ساخت آن در هفته‌های آینده آغاز خواهد شد.

جام رسانه امید در هرمزگان آغاز شد

آیین افتتاحیه جام رسانه امید هم در حاشیه استقبال و تشییع پیکر مطهر شهید گمنام در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران برگزار شد و رئیس بسیج رسانه هرمزگان در این زمینه اظهار کرد: اصحاب رسانه وظیفه سنگین تبیین پیشرفت‌های انقلاب اسلامی را بر عهده دارند و جام رسانه امید هم با همین هدف در این استان آغاز شد.

سرهنگ جلالی در خصوص این رویداد اظهار کرد: یکی دیگر از اهداف جام رسانه امید؛ امید آفرینی است و خبرنگاران می‌توانند تولیدی‌های رسانه‌ای خود را به پایگاه اطلاع‌رسانی این جام به نشانی   Jromid.ir  یا به سرشماره 09961611653 در پلتفرم ایتا ارسال کنند تا تیم داوری با بررسی آثار، برگزیدگان را انتخاب کنند.

مسئول بسیج رسانه هرمزگان خاطرنشان کرد: محورهای این جام رسانه‌ای جهاد تبیین، جهاد خدمت و جهاد امید است که علاقه‌مندان به شرکت می‌توانند آثار خود را در قالب‌های ایده‌پردازی، گزارش مکتوب (خبری، تحلیلی، تحقیقی)، یادداشت و سرمقاله، پادکست، تیتر، عکس، پوستر و اینفوگرافی و کلیپ موبایلی ارسال کنند.

در پایان این مراسم یک نفر نخل در ایزوایکو با نام شهید گمنام نامگذاری و پلاک شد.

 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ممنوعیت پهلوگیری کشتی های اسرائیلی در بنادر مالزی

چ آذر 29 , 1402
زمان مطالعه: 4 دقیقه ممنوعیت پهلوگیری کشتی های اسرائیلی در بنادر مالزی میلاد پاشازاده کد خبر : 2424 ۱۴۰۲/۰۹/۲۹ دولت مالزی اعلام نمود: کشتی‌های رژیم صهیونیستی و نیز کشتی‌هایی که پرچم این رژیم را دارند، اجازه پهلوگیری در بنادر این کشور را ندارند. منبع

همچنین بخوانید: