خلیج گرگان جان گرفت | سازمان بنادر و دریانوردی

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی ، سعید حسن عباسی سرپرست اداره کل مهندسی عمران و نظارت بر طرح های سازمان بنادر و دریانوردی در یادداشتی از تحقق وعده «احیای خلیج گرگان» برای حفظ محیط زیست، اشتغال زایی و رونق گردشگری در منطقه آشورا ده سخن گفت.

با انجام موفق این پروژه نگرانی و دغدغه های چندین ساله مردم شریف استان گلستان در بخش های محیط زیستی ، معیشتی ، شیلاتی ، گردشگری و طبیعت گردی برطرف شده است.

اهمیت اینگونه پروژه‌های ملی را نمی توان با ارزش های مادی بیان کرد چرا که ارتباط مستقیم با محیط زیست داشته و دیگر ثمرات مثبت آن زیر چتر موضوع مهم محیط زیست قرار گرفته است.

نکات برجسته ای که لایروبی کانال آشوراده را نسبت به دیگر لایروبی ها متمایز نموده است طراحی خاص کانال بصورت قیفی شکل ، حفاظ رسوب گیر در دو طرف کانال و سازگار با محیط زیست ، ایجاد و کشت گیاه های شور پسند بر روی محل انباشت مصالح حاصل از لایروبی ، لایروبی در عمق کم و در وسعت بالا و زمان اجرای آن در کمترین زمان بوده است.

ایجاد و کاشت گیاه های شور پسند در حال انجام است و تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

موضوع مهمی که رییس‌جمهور محترم نیز در  افتتاحیه بازگشایی کانال آشوراده به آن اشاره داشتند تاکید بر حفظ وضعیت موجود و حتی ارتقاء آن توسط دستگاه های متولی است. که انتظار می رود دیگر دستگاه های متولی احیاء خلیج ، مطابق با مصوبه « ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب‌های کشور »  نسبت به وظایف مشخص شده عمل کنند.

جا دارد از همه عوامل اثر گذار که در اجرای پروژه نقش داشتند خصوصاً سازمان محیط زیست ، وزارت کشور ، استانداری گلستان و ارکان مهندسی پروژه قدردانی نمود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

فیلم | مراسم بهره‌برداری از احیای خلیج گرگان با حضور رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی

ش دی 2 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه منبع

همچنین بخوانید: