اقدام وزارت صمت برای بالا بردن دانش تجاری سازی در حوزه صنایع دریایی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

اولین جلسه کمیته های فنی تدوین استانداردهای بین المللی تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی دریایی در وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور کلیه ذینفعان برگزار شد.

به گزارش مارین نیوز، در راستای سیاست ‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر حمایت از محصولات تولید داخل در حوزه صنایع دریایی، اداره کل صنایع ریلی و دریایی این وزارتخانه با پذیرش مسئولیت دبیرخانه کمیته های فنی تدوین استاندارد بین المللی متناظر INEC TC 18 با عنوان ” تاسیسات الکتریکی کشتی ها و سکوهای ثابت و متحرک فراساحلی” و INEC TC 80 با عنوان “ناوبری دریایی و تجهیزات و سیستم‌ های ارتباطات رادیویی”، اولین جلسه کمیته های فنی با هماهنگی سازمان ملی استاندارد ایران را با حضور نمایندگانی از وزارتخانه ها، سازمان ‌های ذیربط، انجمن های علمی و تخصصی، موسسات رده بندی، بهره برداران، تولید کنندگان، واحد های دانش بنیان و … در تاریخ ۴ دی ۱۴۰۲ برگزار نمود. 

دکتر روح اله ارجمندی مدیرکل دفتر صنایع ریلی و دریایی وزارت صمت و رئیس کمیته های فنی مذکور در این جلسه با تاکید بر اهمیت موضوع استانداردسازی در حوزه صنعت تجهیزات دریایی و تجاری سازی محصولات واحد های فعال، سیاست ها و برنامه های آتی وزارت صمت را در این زمینه بیان نمود و ضمن ترغیب ذینفعان به مشارکت، اعلام کرد جلسات این کمیته ها با حضور اندیشمندان دو بار در ماه برگزار خواهد شد. 

خانم شادروانان رئیس و دبیر کمیته ملی برق و الکترونیک سازمان ملی استاندارد نیز در این جلسه به معرفی کلی ساز و کار مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی و کمیته های متناظر با IEC در داخل کشور و ساختار آن ها پرداخت. 

در ادامه دکتر تقی زاده دبیر کمیته های فنی مذکور به تشریح جزئیات فنی و ساختارهای متناظر این کمیته در سطح بین المللی پرداخت و مشارکت فعال تمامی صاحب‌ نظران، مدعوین و ذینفعان را در این مهم خواستار شد.

شایان ذکر است، انجمن مهندسی دریایی ایران نیز به عنوان مرجع علمی – تخصصی در حوزه دریایی در این کمیته حضور فعال دارد. 

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تشکیل کنسرسیوم برای اجرای فاز ۲ بندر شهید بهشتی

س دی 5 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اجرای فاز دو بندر شهید بهشتی چابهار با تشکیل کنسرسیومی متشکل از بخش خصوصی و نهادهای عمومی باید هر چه سریع تر در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار بگیرد. منبع

همچنین بخوانید: