آمریکا به تعهدش درباره عدم حمایت از استقلال تایوان احترام بگذارد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه وزارت خارجه چین، «مائو نینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز در سخنانی اعلام کرد: علیرغم مخالفت پکن، آمریکا قانون اختیارات دفاع ملی برای سال مالی ۲۰۲۴ را تصویب و آن را امضا (ابلاغ) کرد؛ موضوعی که حاوی محتوای منفی مرتبط با چین است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین ادامه داد: چین به شدت از این موضوع ابراز تاسف کرده و قاطعانه با آن مخالفت می کند و انتقادهای جدی را به طرف آمریکایی اعلام داده است. این قانون در امور داخلی چین مداخله می کند، حمایت نظامی ایالات متحده از تایوان را تبلیغ کرده و اصل چین واحد و ۳ بیانیه مشترک چین و آمریکا را نقض می کند.

«مائو نینگ» در ادامه افزود: ما از ایالات متحده می خواهیم تا به تعهد رییس جمهور خود مبنی بر عدم حمایت از «استقلال تایوان» احترام بگذارد، تنش آفرینی در مساله تایوان را متوقف کند و صلح و ثبات در تنگه تایوان را به خطر نیندازد.

وی در ادامه اضافه کرد: این قانون چین را به عنوان یک تهدید ترسیم می کند، شرکت های چینی را محدود کرده و تبادلات عادی اقتصادی، تجاری و بین چین و ایالات متحده را محدود می کند؛ موضوعی هایی که به نفع هیچ احدی نیست. ایالات متحده باید ذهنیت جنگ سرد و تعصب ایدیولوژیک را کنار بگذارد و محیط مساعدی برای همکاری چین و آمریکا در تجارت و سایر بخش ها ایجاد کند.

این مقام پکن خاطرنشان کرد: ما از ایالات متحده می خواهیم که با چین برای دستیابی به نتیجه مهم و درک مشترک نشست سانفرانسیسکو همکاری کند. محتوای منفی مرتبط با چین در قانون نباید اجرا شود. اگر ایالات متحده بر ادامه آن پافشاری کند، چین تدابیر قاطع و قوی برای حفظ حاکمیت، امنیت و حقوق و منافع توسعه خود اتخاذ خواهد کرد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ابلاغ افزایش 25 درصدی هزینه حمل دریایی

س دی 5 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه ابلاغ افزایش 25 درصدی هزینه حمل دریایی میلاد پاشازاده کد خبر : 2449 ۱۴۰۲/۱۰/۰۵ انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در بخشنامه‌ای افزایش ۲۵ درصدی هزینه حمل دریایی کالاها را ابلاغ کرد. منبع

همچنین بخوانید: