ورود اولین محموله ترانزیتی پنبه و الیاف کشور ترکیه به بندر امیرآباد توسط 13 واگن از طریق ریل

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدعلی موسی پور با اعلام این خبر گفت با ارائه خدمات مطلوب و با هدف ایجاد تنوع کالا جهت ترانزیت ، صادرات و ورادات ، اولین محموله الیاف و پنبه شامل 1220 عدل پنبه و الیاف که توسط ریل به بندر امیرآباد وارد شده بود در انبار های بندر جهت واردات قطعی و عرضه به بازار مصرف تخلیه شد.

 

محمدعلی موسی پور اشاره کرد ، ماحصل تلاش ها و برنامه ریزی های انجام شده در قالب نشست های تخصصی با صاحبان کالا و تجار به نتیجه رسید که این محموله توسط ریل به بندر امیرآباد وارد شد و مقرر است پس از ارزیابی و انجام محاسبات ، تشریفات گمرکی  و برآورد هزینه های مترتب بر کالا و مقرون به صرفه بودن ، و همچنین حجم بالای کالا و حساسیت در حمل آن با توجه به شرایط جوی ، حمل و نقل ریلی  بجای حمل جاده ای جایگزین گردد.

 

وی با ابراز خرسندی از رونق حمل ریلی کالا به تنها بندر شمال کشور که از این مزیت برخوردار است  اظهار داشت ، ارائه خدمات مطلوب دستگاه های اجرایی همانند بنادر و دریانوردی ، راه آهن و گمرک می تواند نقش به سزایی در رونق و گسترش حمل ریلی کالا  جهت صادرات و ترانزیت داشته باشد و بررسی های بعمل آمده نشان می دهد  صاحبا کالا و تجار به حمل ریل پایه روی آورده و ترغیب شده اند.

 

مدیرکل بندرامیرآباد کوتاه شدن زمان حمل و نقل ، صرفه جویی در مصرف سوخت و ارتقاء بهره وری ، کاهش آلودگی زیست محیطی و سوانح و تلفات جاده ای و حفظ کیفیت محصولات را از جمله مهمترین مزایای روش حمل و نقل ریلی عنوان کرد .

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بیش از ۱۵ هزار تن آبزی دریایی و پرورشی استان بوشهر صادر شد

ی دی 17 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: طی ۹ ماه امسال ۱۵ هزار تن انواع آبزیان دریایی و پرورشی از این استان به خارج از کشور صادر شده است. به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر،  مهدی تنگستانی استان بوشهر را به عنوان بزرگترین تولیدکننده میگو پرورشی در کشور […]

همچنین بخوانید: