ساخت ۵ فروند کشتی در مازندران سفارش شده است

زمان مطالعه: 3 دقیقه

سید محمود حسینی پور در حاشیه اولین رویداد رسانه‌ای «جام امید» در گفت وگو با خبرنگار مرین‌پرس با اشاره به اینکه فعال سازی حمل و نقل دریایی و خرید کشتی‌های باری را در دستور کار داریم، اظهار داشت: در حال حاضر ۵ فروند کشتی را به شرکت صدرا سفارش دادیم که برای استان مازندران بسازد.

وی با بیان اینکه برای اولین بار شرکت کشتیرانی مازندران اقدام به این کار کرده و ما تاکنون وابسته به استان گیلان بودیم، گفت: امروز شرکت کشتیرانی خزر مازندران در بندر امیرآباد مستقر شد و فعالیت‌های دریایی در حال توسعه است.

این مسؤول با بیان اینکه ترکیبی از دریا، ریل، جاده و کارگوی هوایی به عنوان پیش نیاز فعالیت‌های تجاری مازندران اقدام شد و در حال حاضر از همه این مزیت‌ها برخورداریم، گفت: برای اینکه بتوانیم در رشد اقتصادی استان اثرگذار باشیم اولین فاینانس با دولت چین در دولت مردمی در استان مازندران انجام شد.

این مسؤول ادامه داد: در مراودات تجاری استان بحث تصویب منطقه آزاد تجاری مازندران را دنبال کردیم و با یک عملیات وسیع دیپلماسی در حوزه مجلس و همچنین حوزه‌های دیگر توانستیم منطقه آزاد تجاری مازندران را ثبت کنیم. موانع زیادی وجود داشت که همه آن را با مذاکرات حل کردیم و در آخرین مرحله نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام که ۱۵ نفر از اعضای اصلی حضور داشتند، با رأی قاطع مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد.

وی گفت: در حال حاضر یک بستری برای فعالان اقتصادی مازندران و کشورهای همسایه باز شد و شرکت‌ها می‌توانند در منطقه آزاد مازندران به مدت ۲۰ سال از معافیت گمرکی برخوردار شوند و علی‌رغم امتیازات دیگر مهمترین مشوق برای تجارت روان خواهد بود و هدف ما این است در سه نقطه منطقه آزاد مازندران با سه کاربری حداکثر استفاده از منطقه آزاد را داشته باشیم.

۵ میلیون دلار محصولات دانش بنیان صادر شد

وی با بیان اینکه جذب یک و نیم میلیون دلار سرمایه گذار خارجی، صدور ۹ مجور سرمایه گذاری خارجی با ۱۵۰ هزار میلیون دلار را در استان مازندران هدف گذاری کردیم که تحقق یافت، افزود: صادرات محصولات دانش بنیان استان به پنج میلیون دلار و انعقاد تفاهم نامه با ۱۰ دانشگاه استان در حوزه دانش بنیان انجام شد با توجه به اینکه بیشترین نرخ بیکاری افراد تحصیل کرده هستند و ۱۰ مرکز رشد در دو سال اخیر در استان شکل گرفت.

حسینی پور در ادامه با بیان اینکه در بخش صادرات رشد چشمگیری داشتیم، کسب رتبه سوم شاخص ملی امنیت سرمایه گذاری و کسب رتبه دوم در شفافیت و سلامت اداری را از موفقیت‌ها برشمرد و تصریح کرد: ۲۲۱ واحد راکد اقتصادی در مازندران راه اندازی شد.

این مسئول ادامه داد: در حوزه عمرانی با انجام ساخت و ساز پل‌های نیمه کاره و جاده‌های روستایی و آسفالت روستایی و آب شرب روستاها یک جهادی در حوزه سازندگی در مناطق روستایی انجام شد و ۵۰۰ روستای طرح توانمند سازی اقتصاد روستا را به عنوان بزرگترین تحول دانست و گفت: در این طرح کشاورزی صنعتی، گردشگردی صنعتی و افزایش بومگردی مد نظر است.

وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری زیرساخت‌ها باید درست شود، ادامه داد: بزرگترین پروژه طرح سلامت در رامسر بزودی کلنگ زنی خواهد شد.

این مسئول به ظرفیت‌های پزشکی سه دانشگاه پزشکی در استان مازندران اشاره کرد و گفت: ظرفیت عظیمی از نظر تربیت پزشک و پرستاران داریم که باید در صنعت توریست از آن استفاده کنیم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دورهمی «زنجیره آبزی پروری» در بوشهر

چ دی 20 , 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه گروه شیلات – فاطمه کریمی – دومين نمايشگاه ملي تخصصي صنايع شيلات ايران در نمايشگاه بين‌المللي بوشهربا حضور، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر، مهدی علامیرمديركل دفتر حوزه رياست، روابط عمومي و امور بين الملل سازمان شيلات ايران، مدیرکل شیلات […]

همچنین بخوانید: