بازدید سفیر بلاروس از ظرفیت‌های ترانزیتی بندر امام خمینی(ره)/ علاقه‌مندی بخش خصوصی بلاروس برای استفاده از ظرفیت‌های تجاری ایران

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، سفیر جمهوری بلاروس در ایران با همراهی رایزن اقتصادی سفارت این کشور، با سفر به استان خوزستان، بهره‌گیری از مزیت‌های اقتصادی و بازرگانی ایران را از جمله برنامه‌های جمهوری بلاروس عنوان کرد و گفت: بندر امام خمینی از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است و فرصت توسعه همکاری با این بندر وجود دارد.

وی با اشاره به بازدیدهای خود از بنادر شمالی و جنوبی کشور و مذاکره با مدیران آن بنادر گفت: علت حضور ما در این بندر بررسی بیشتر برای همکاری در زمینه‌های ترانزیتی است.

کالتسوف با اشاره به جذابیت‌های سرمایه‌گذاری متنوع در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) و زمینه مهیا برای آن خاطرنشان کرد: شرکت‌های بخش خصوصی جمهوری بلاروس برای همکاری اقتصادی بیشتر و یافتن زمینه مشترک به بررسی این ظرفیت‌ها خواهند پرداخت.

ابوطالب گرایلو، مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان نیز در این دیدار با تشریح ویژگی‌ها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) اتصال این بندر به راه آهن سراسری کشور، امتداد یافتن این شبکه تا بنادر شمالی کشور و سواحل خزر را از جمله ویژگی بارز آن عنوان کرد.

وی همچنین افزود: اتصال به شبکه سراسری موجب ایجاد ظرفیت ترانزیتی مساعدی برای این بندر شده و قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی شمال – جنوب این مزیت را مضاعف کرده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان طرح اراضی توسعه ای این بندر را  فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاری در بخش لجستیکی عنوان کرد و بیان داشت: ما از پیشنهادهای سرمایه‌گذاران کشور بلاروس در همکارهای در زمینه سرمایه گذاری استقبال می‌کنیم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

جزایر کشور ثروت و ظرفیتی در جهت توسعه گردشگری و اقتصاد دریا محور هستند

پ دی 21 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش بازار، محمد مخبر در این جلسه با بیان اینکه دولت سیزدهم نگاه ویژه ای نسبت به توسعه و عمران جزایر ایران دارد، گفت: جزایر جمهوری اسلامی در حقیقت ثروت و ظرفیتی بزرگ در جهت توسعه گردشگری، بهره برداری از سواحل و توسعه اقتصاد دریامحور […]
همه مسئولین باید به معنویت و معیشت خانواده ها توجه ویژه‌ای داشته باشند/ خدمت خالصانه و تلاش برای بهبود وضعیت فرهنگی مردم، پیام و خواست شهدا است

همچنین بخوانید: