صدور هشدار دریایی سطح زرد در خلیج‌فارس

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح زرد در نوار ساحلی استان خبر داد و گفت: در این راستا ضمن افزایش سرعت وزش باد تا ۴۰ کیلومتر در ساعت ارتفاع موج دریا تا ۲ متر افزایش یافت.

صدور هشدار دریایی سطح زرد در خلیج‌فارس

فرج‌الله شکوهی‌پور، با اشاره به مواج شدن خلیج فارس از صدور هشدار دریایی سطح زرد خبر داد و اظهار داشت: هشدار دریایی سطح زرد در نوار ساحلی استان بوشهر تا ۲ بهمن ماه ادامه دارد.

وی وزش باد شدید، افزایش ارتفاع موج خلیج فارس را از مخاطرات هشدار دریایی سطح زرد دانست و بیان کرد: وزش باد با سرعت بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع موج دریا خلیج‌فارس تا ۲ متر از مخاطرات این هشدار دریایی است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر منطقه اثر هشدار دریایی سطح زرد را سواحل استان بوشهر و خلیج فارس دانست و افزود: اختلال در فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، غرق شدن شناور‌های سبک به‌ویژه قایق‌های تفریحی و صیادی، پاره شدن تور صیادی، غرق شدن شناگران و خسارت به تأسیسات دریایی و سواحل از دیگر مخاطرات هشدار دریایی سطح زرد در استان بوشهر است.

شکوهی‌پور با تأکید بر پرهیز از تردد دریایی به‌ویژه خروج شناور‌ها از اسکله‌های تجاری و صیادی استان بوشهر اکنون ارتفاع موج دریای خلیج فارس را ۲.۵ متر اعلام و تصریح کرد: اکنون جهت وزش باد در استان بوشهر غالباً شمال غربی، با سرعت ۱۰ تا ۳۶ گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و در سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی خلیج فارس ۱۶ تا ۴۴ گاهی تا ۵۰ کیلومتر در ساعت است.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بندر خشک خورگوس سکوی توسعه ترانزیت چین، قزاقستان و اروپا

چ دی 27 , 1402
بندر خشک خورگوس، مرکزی لجستیکی در مرز چین و قزاقستان؛ که عملیات حمل ترکیبی و همچنین انتقال کانتینر از قطار چینی به قطار قزاقستانی در آن انجام می‌شود.

همچنین بخوانید: