توسعه دریا محور و اقتصاد دریا پایه از برنامه های راهبردی شستا است

زمان مطالعه: 3 دقیقه

توسعه دریا محور و اقتصاد دریا پایه از برنامه های راهبردی شستا است

به گزارش مانا ، میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در جمع هیئت‌مدیره، معاونان و مدیران ارشد گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران حضور یافت. در این جلسه معاونان سازمان تامین اجتماعی و شستا هم حضور داشتند.
محمد رضا مدرس خیابانی مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، معاونان و مدیران ارشد این گروه گزارش‌هایی را به مدیران عامل سازمان تامین اجتماعی و شستا ارائه دادند.
ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در این جلسه با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه کشور گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران همواره در مسیر خنثی‌سازی تحریم ها نقش مؤثری ایفا می‌کند. امروز شاهد قد کشیدن این مجموعه مهم و تأثیرگذار هستیم.
مدیرعامل شستا افزود: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران جزو مستقل ترین مجموعه های گروه است. کمترین دخالت مدیریتی از خارج از مجموعه بر آن تحمیل می‌شود. یکی از الزامات مدیریت موفق تخصیص این استقلال بر مجموعه‌ها است . این استقلال موجب تمرکز مدیریت بر راهبری درست و انجام تکالیف می‌شود.
بازیان توجه به راهبردهای اصلی سهام‌داران در یک فصل مشترک را نکته قابل توجه دانست و تشریح کرد: امروز که افق‌های بلند مدت ترسیم می‌شود باید ملاحظاتی برای آن در نظر گرفت . اگر این افق‌ها در حد شعار بماند پیش رفتن به سوی آن‌ها نتیجه ای را در بر نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: در دو سال گذشته تلاش کردیم فاصله‌ها را با مجموعه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران کم کنیم تا جهت‌گیری‌ها‌، رفع چالش‌ها و راهبری‌ها بر‌اساس اشتراکات پایه ریزی شود.
مدیرعامل شستا تصریح کرد: تلاش کردیم حضور جدی شستا را در مجمع کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم . ایجاد تکالیف، پیگیری چالش‌ها، پیگیری مباحث حقوقی و رفع مشکلات توفیقاتی است که به آن رسیده‌ایم. موافقت با افزایش سرمایه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته و چراغ سبز شستا برای افزایش سرمایه مجدد نشان از نقش مثبت شستا در مجمع کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است.
وی با اشاره به اجرای سند تحول در هلدینگ‌های شستا افزود: در مجموعه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برنامه ۵ ساله تحول ارائه شد . یک نگاه همسو در اجرای سند تحول وجود دارد و ما آن را دنبال می کنیم .
بازیان با اشاره به لزوم توجه به موضوع دریا پایه اظهار داشت: درک ما در شستا از کشتیرانی، توسعه فعالیت‌های دریا پایه است‌. ایران اسلامی به لحاظ ارتباطات و دسترسی‌ها به دریاهای آزاد دارای ویژگی‌های خاص است که باید مورد توجه قراربگیرد. استراتژی ما در شستا توسعه سهم خود در این حوزه است‌.
وی با اشاره‌ به سه مؤلفه استراتژیک کشور ایران در حوزه‌ کشتیرانی گفت: مؤلفه های استراتژیک بودن ایران برای سرمایه گذاری از منظر ژئوپولیتیک، نقش استراتژیک کشور در دریا و داشتن دست برتر از منظر ایدئولوژیک در منطقه جایگاه ما را در دریا تثبیت می‌کند. باید در حوزه سرمایه‌گذاری از مردم نیز کمک بگیریم و از آنها برای سرمایه گذاری در توسعه دریا پایه دعوت کنیم .
ابراهیم بازیان با اشاره به موضوع مولد سازی گفت: موضوع مولد سازی به عنوان یکی از راهبردهای سند تحولی شستا مورد توجه ویژه قرار دارد. در هلدینگ کشتیرانی نیز اقدامات خوبی صورت پذیرفته است. کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قریب به ۱۰ همت ظرفیت مولد ساری دارد که در حال پیگیری و انجام است .
وی افزود: یکی از اهم برنامه‌های آتی تشکیل کمیته مشترک در طرح توسعه است. یکی دیگر از برنامه ها اصلاح پرتفوی در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است. اصلاح پرتفوی ستون فقرات راهبرد تحولی ما است.
مدیرعامل شستا اظهارداشت: ما در شستا کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را در آینده نه چندان دور هاب لجستیک کشور می‌بینیم. به زودی مانیفست لجستیک در کشتیرانی جمهوری اسلامی تهیه و به بررسی و تصویب خواهد رسید. اگر دنبال توسعه هستیم باید لجستیک را هدف گذاری کنیم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افزایش نظارت دریایی آمریکا بر ایران با شناورهای بدون سرنشین

پ مهر 20 , 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه افزایش نظارت دریایی آمریکا بر ایران با شناورهای بدون سرنشین میلاد پاشازاده کد خبر : 2162 ۱۴۰۲/۰۷/۲۰ ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا به ۱۲ پلتفرم بدون سرنشین اعم از شناور، زیردریایی و پهپاد برای نظارت بر کشتی‌های ایرانی در تنگه هرمز تجهیز شده است. منبع

همچنین بخوانید: