وضع قوانین جدید برای حمل باتری‌های لیتیومی توسط IMO

زمان مطالعه: 2 دقیقه

چهارشنبه, 17 آبان 1402

سید ابوالفضل جعفری‌نژاد&nbspمترجم

افزایش تعداد آتش‌سوزی‌ کشتی‌ها به‌دلیل باتری‌های لیتیومی، سازمان بین‌المللی دریانوردی را بر آن داشت تا خواستار وضع قوانین جدید برای حمل این باتری‌ها شود.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، به نقل از  shipping watch، در سال ۲۰۲۲، تعداد آتش‌سوزی کشتی‌ها به بالاترین سطح خود در یک دهه اخیر رسید که بخش عمده‌ای از این آتش‌سوزی‌ها توسط باتری‌های لیتیومی خودروهای الکتریکی ایجاد شده بودند.

سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) که مسئول تدوین مقررات ایمنی دریایی است، اعلام کرد: «افزایش این تعداد آتش‌سوزی‌ در کشتی‌ها نگران‌کننده است و باید به آن توجه ویژه شود. این سازمان به‌صورت ویژه انگشت اتهام را به سمت باتری‌های لیتیومی نشانه رفته است.»

هایکه دگیم، مدیر بخش ایمنی دریایی در IMO به فایننشیال تایمز گفت: «باتری‌های لیتیومی به‌عنوان مواد بالقوه خطرناک از نظر خطر آتش‌سوزی شناخته شده‌اند؛ بنابراین ما باید اطمینان حاصل کنیم که مقررات، این خطرات را پوشش می‌دهند.»

او افزود: «کشورهای عضو IMO در بهار آینده قوانین جدیدی را برای حمل باتری‌های لیتیومی تدوین خواهند کرد.»

تجزیه و تحلیل شرکت بیمه Allianz نشان می‌دهد که تعداد گزارش‌های آتش‌سوزی کشتی‌ها در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۷ درصد افزایش یافته و به ۲۰۹ مورد رسیده است.

این بالاترین رقم در ده سال گذشته است. بخش بزرگی از این آتش‌سوزی‌ها توسط باتری‌های لیتیومی ایجاد شده‌اند که با توجه به اینکه دنیا بیشتر از گذشته به سمت وسایل نقلیه الکتریکی می‌رود، این امر نگران‌کننده است.

این گزارش می‌افزاید: «این محموله‌های جدید اگر به‌درستی مدیریت نشوند، خطرات جدیدی را ایجاد خواهند کرد. انفجار تقاضا برای این باتری‌ها، بازار را با تولیدکنندگان جدید اشباع کرده است که برخی پرسش‌ها را درباره کنترل کیفیت مطرح می‌کند.»

طبق تجزیه و تحلیل شرکت مشاوره‌ای McKinsey، بازار جهانی باتری‌های لیتیومی تا سال ۲۰۳۰ به میزان ۳۰ درصد در سال رشد خواهد کرد.

مایکل باراس، مشاور ایمنی دریایی در شرکت بیمهRSA گفت: «مقررات ایمنی فعلی IMO برای وسایل نقلیه الکتریکی مناسب نیستند.»

او گفت: «این صنعت در حال پیشرفت است، اما احتمالاً با سرعتی که ما می‌خواهیم پیش نمی‌رود.»


منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ساخت زیرساخت‌های ریلی جدید در بندر امام خمینی( ره) با هم‌افزایی راه‌آهن جنوب/ مسیر حرکت واگن‌های حامل کالاهای اساسی تسهیل می‌شود

چ آبان 17 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، ابوطالب گرایلو در نشست هم‌اندیشی مدیران کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و راه‌آهن جنوب، با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی سهم ریلی حمل کالا از بندر امام خمینی( ره) به مراکز مصرف، بر اساس هدف‌گذاری توسعه‌ای سازمان بنادر و […]
ساخت زیرساخت‌های ریلی جدید در بندر امام خمینی( ره) با هم‌افزایی راه‌آهن جنوب/ مسیر حرکت واگن‌های حامل کالاهای اساسی تسهیل می‌شود

همچنین بخوانید: