شورای عالی صنایع دریایی قرارگاه فرماندهی برای هماهنگی امور دریایی است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به‌ گزارش مانا، محمد مهدی سالاری رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور در نشست پنجمین هم اندیشی فعالان دریایی کشور که با موضوع کسب کارهای دریایی، چالش‌ها و ظرفیت‌ها که در منطقه ویژه اقتصادی پیام برگزار شد، اظهار کرد: شورای عالی صنایع دریایی دستگاه نیست بلکه قرارگاه فرماندهی است و برای هماهنگی امور دریایی است اما بنا به دلایلی کلمه صنایع دریایی درگذشته انتخاب شده است اما در واقع منظور بررسی امور دریایی است.

وی افزود: ضمانت اجرایی این نشست ها این است که برای ما تصمیم سازی کنید و آنچه بر‌گرفته از اندیشه‌ها و تجربیات شما پیشکسوتان است در ارکان شورا به حسب پیشنهاد‌ها و بسته های فکری در کار گروه‌ها در ارکان شورا در دستگاه‌های مربوطه از جمله، وزارت راه و ترابری، سازمان منابع، شیلات، وزارت جهاد، وزارت دفاع و وزارت اقتصاد مورد بررسی و اجرا قرار گیرد.

سالاری با بیان اینکه دستگاه های مربوطه می‌توانند نقشی در اجرای مصوبات قانونی و الزامات قانونی برنامه های این نشست ها داشته باشند، افزود: متأسفانه باید ضمانت اجرایی مصوبات در دستگاه ها اجرایی می‌شد که صورت نگرفت و شما فعالان اقتصادی دریایی کمک کنید تا زمینه اجرایی شدن مصوبات فراهم شود.

دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور با تاکید بر اینکه امیدواریم فعالان صنعت دریایی در جلسات تخصی آینده پیشنهادات و بسته‌های خود را به طور کامل ارائه دهند، گفت: امیدواریم فعالان در این صنعت برای پیاده سازی برنامه ها همکاری  کنند و استراتژی مشخص شود  که در چه حوزه ای فعال شوند.

وی اضافه کرد: به طور مثال وزارت گردشگری به دنبال این است تا صنعت گردشگری دریایی را رونق دهد از اینرو باید استراتژی ها در حوزه دریایی را مشخص کنیم.

سالاری خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل های با ارزش دریایی در جنوب و شمال  کشور، سند سیاست های توسعه دریایی از ما خواسته که همه ظرفیت ها در نظر بگیریم و برای حضور در بنادر بین المللی فرصت های بزرگ را غنیمت بشماریم.

وی ادامه داد: همانطور که سایر کشورها از جمله چین در حوزه توسعه دریا محور نه تنها درسطح کشور بلکه در سطح جهانی پیشرفت داشته است ما نیز با حضور در کشورهای دیگر فرصت ها را غنیمت بشماریم.

 دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور در پایان گفت: چالش‌ها در این چند دهه گذشته را فراموش کنیم و در سطح جدید مسائل را حل کنیم همچنین با کارگروه‌های تخصصی، انجمن ها در ظرفیت تشکلی در کنار شما فعالان، محوری جهت رفع مشکلات و چالش‌ها باشیم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اشتیاق مالکان برای سفارش ساخت کشتی‌های جدید

ش آبان 27 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت hellenicshippingnews؛ در حالیکه عرضه بر تقاضا در ۱۰ ماه ۲۰۲۳ میلادی پیشی گرفته است، اما همچنان سفارش ساخت کشتی‌های کانتینری، حامل گاز و نفتی همچنان ادامه دارد.   به گفتۀ کارشناسان و تحلیلگران یارد‌های کشتی‌سازی کره و […]

همچنین بخوانید: