اجرای بیش از 7 میلیون متر مربع عملیات هیدرو گرافی در بندر امیرآباد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حبیب الله طالبی ضمن اعلام این خبر افزود: این عملیات با حضور و نظارت دقیق کارشناسان امور دریایی در این بندر طی مدت 10 ماه به انجام رسید.

وی با اشاره به اجرای این عملیات با استفاده از دستگاه عمق‌یاب تک پرتوی، تاکید کرد: از جمله مزایای اجرای این عملیات، شناسایی محل‌های حساس زیست‌محیطی دریایی، تعیین نرخ رسوب‌گذاری، تخمین زمان انجام عملیات لایروبی و مشخص کردن محل تخلیه آن، تدقیق احجام لایروبی و همچنین شفافیت و دقت بیشتر در تهیه نقشه‌های به روز دریایی است.

معاون دریایی بندر امیراباد خاطرنشان کرد: مهم‌ترین و کاربردی‌ترین دستاورد عملیات هیدروگرافی ، حفظ ایمنی تردد شناورها در مناطق دریایی، تهیه نقشه‌های دقیق دریایی و مطالعه جنس رسوبات است.

به گفته طالبی، سازمان بنادر به عنوان نماینده دولت در سازمان جهانی دریانوردی محسوب می‌شود و برای دقیق‌تر کردن نقشه‌های بنادر و کانال‌های دریانوردی در راستای افزایش ایمنی ناوبری، عملیات هیدروگرافی پیشرفته را انجام می‌دهد.

گفتنی است، هیدروگرافی یا آب‌نگاری علمی است که درباره اندازه‌گیری و توصیف عوارض فیزیکی دریاها و منابع آبی دیگر و مناطق ساحلی مجاور آن‌ها و پدیده‌های مرتبط با دریا نظیر جزر و مد، جریان‌های آبی، حفاظت از محیط زیست و… بحث می‌کند.

 

بازنشر مرین‌پرس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

به آب‌اندازی ۲ فروند یدک‌کش پرقدرت در بندر شهید رجایی

ی بهمن 1 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مهدی بروغنی افزود: ‌یدک‌کش‌های پرقدرت صبور ۲ اعزامی از بندر امام خمینی(ره) و خلیج‌فارس ۴ متعلق به بندر شهید رجایی بعد از اتمام تعمیرات زیرآبی و اساسی در سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی به آب‌اندازی شد. […]
به آب‌اندازی ۲ فروند یدک‌کش پرقدرت در بندر شهید رجایی

همچنین بخوانید: