استقرار پنج شناور آتشخوار در بنادر استان بوشهر / ایجاد ظرفیت هشتاد درصدی تجهیز بنادر استان بوشهر به شناور آتشخوار

زمان مطالعه: 1 دقیقه

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در بحث تجهیزات اطفاء حریق خشکی و پای اسکله،  یکسری سیستم های اطفاء حریق ثابت از جمله هیدرانت ها، شبکه رینگی و تاورهای آتش نشانی در راستای حفاظت از تاسیسات بندری نصب شده اند و توان اطفاء حریق بنادر به میزان قابل توجهی تقویت شده است.

محمد شکیبی نسب ادامه داد: بررسی سوانح آتش سوزی موتور لنج ها بیانگر این است که غالب حریق های به وقوع پیوسته، مرتبط با رعایت نکردن ایمنی و خطای انسانی است.

وی افزود: در همین راستا خدمه شناورهای سنتی باید با اصول ایمنی کار بر روی موتور لنج‌ها آشنایی کافی داشته و همچنین مالکین شناورها یک ملوان را به صورت شبانه روزی بر روی شناورها به عنوان نگهبان بکار گیرند.

شکیبی نسب افزود: خوشبختانه در کنار این پنج شناور آتش خوار، یدک کش های بندر و حتی شناورهای ناجی مستقر در بنادر تابعه نیزضمن انجام وظیفه ذاتی خود، به سیستم آتش خوار تجهیز شده اند تا در صورت نیاز، در عملیات اطفا حریق مشارکت کنند.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نشست ارزیابی سالانه شاخص‌های عملکردی HSE بندر انزلی برگزار شد/ بررسی بندر در ۴ شاخص کلان و ۱۱۱ شاخص اصلی HSE

چ خرداد 3 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه این نشست در راستای ارزیابی سالانه شاخص های HSE و ایمنی حریق مجتمع بندری انزلی با حضور ارزیابان اعزامی از بنادر و سازمان مرکزی انجام و در ۴ شاخص کلان  مدیریتی، عملکردی، ارزیابی تامین کنندگان و ایمنی حریق در  سالن جلسات اداره کل بنادر و […]
نشست ارزیابی سالانه شاخص‌های عملکردی HSE بندر انزلی برگزار شد/ بررسی بندر در ۴ شاخص کلان و ۱۱۱ شاخص اصلی HSE

همچنین بخوانید: