وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در بحث تجهیزات اطفاء حریق خشکی و پای اسکله، یکسری سیستم های اطفاء حریق ثابت از جمله هیدرانت ها، شبکه رینگی و تاورهای آتش نشانی در راستای حفاظت از تاسیسات بندری نصب شده اند و توان اطفاء حریق بنادر به میزان قابل توجهی تقویت شده است.
محمد شکیبی نسب ادامه داد: بررسی سوانح آتش سوزی موتور لنج ها بیانگر این است که غالب حریق های به وقوع پیوسته، مرتبط با رعایت نکردن ایمنی و خطای انسانی است.
وی افزود: در همین راستا خدمه شناورهای سنتی باید با اصول ایمنی کار بر روی موتور لنجها آشنایی کافی داشته و همچنین مالکین شناورها یک ملوان را به صورت شبانه روزی بر روی شناورها به عنوان نگهبان بکار گیرند.
شکیبی نسب افزود: خوشبختانه در کنار این پنج شناور آتش خوار، یدک کش های بندر و حتی شناورهای ناجی مستقر در بنادر تابعه نیزضمن انجام وظیفه ذاتی خود، به سیستم آتش خوار تجهیز شده اند تا در صورت نیاز، در عملیات اطفا حریق مشارکت کنند.