اتاق بازرگانی خراسان شمالی کشتی 5.6 میلیون یورویی از روسیه خرید

زمان مطالعه: 2 دقیقه

اتاق بازرگانی خراسان شمالی کشتی 5.6 میلیون یورویی از روسیه خرید

اتاق بازرگانی خراسان شمالی طی تفاهم‌نامه ای در محل سفارت ایران در مسکو کشتی تجاری به ارزش 5.6 میلیون یورو خرید.

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، عبدالله خدابنده روز سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: ثبت سفارش خرید این کشتی تجاری انجام شده است و امید می رود گام های موثری برای توسعه تجارت برداشته شود.

وی با بیان اینکه خرید کشتی به عنوان زمینه ای برای ارتقای زیرساخت‌ حمل و نقل در دریا از نیازهای تجاری این استان است افزود: بسترهای توسعه مراودات تجاری با کشورهای روسیه و قزاقستان از طریق حمل و نقل دریایی فراهم خواهد شد.

رییس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی افزود: سالانه ۵۰۰ هزار تن نهاده دامی به استان وارد می شود که این مراودات و حمل کالا به وسیله کشتی به سهولت قابل انجام است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ورود اتاق بازرگانی استان برای ارتقای زیرساخت های حمل و نقل در این خطه از کشور گفت: این اتاق تلاش دارد تا با کمک صنایع، شمار پروازها از فرودگاه بجنورد افزایش یابد.

خدابنده تصریح کرد: خرید ۲ پرواز چارتری از برنامه های کوتاه مدت این اتاق است همچنین خرید هواپیما هم از دیگر برنامه های آتی ما است.

خراسان شمالی دارای ۹ شهرک و ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است و در نواحی و شهرک های صنعتی این استان ۳۲۷ واحد صنعتی جواز بهره برداری دارند که میزان اشتغالزایی آنها چهار هزار و ۹۱۱ نفر و میزان سرمایه گذاری در این واحد ها نیز هشت هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال است.

استان خراسان شمالی با داشتن واحدهای بزرگ صنعتی چون پتروشیمی، فولاد و لوله گستر اسفراین و آلومینای جاجرم در رتبه هفدهم استان های برخوردار از واحدهای بزرگ صنعتی قرار دارد و حدود ۴۰۰ واحد صنعتی کوچک نیز در این استان فعال است که حدود چهار هزار نفر در آن اشتغال دارند.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

انتهای پیام/

بازنشر مرین‌پرس به نقل از گفتمان دریا

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دعوت سازمان بنادر از وزیر کشتیرانی هند برای انعقاد قرارداد چابهار

چ بهمن 4 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه گروه ترابران مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه قرارداد ایران و هند برای تجهیز بندر چابهار نهایی شده است، اعلام کرد: بر اساس آخرین اطلاعات واصله، سازمان بنادر و دریانوردی وزیر کشتیرانی هندوستان را برای انعقاد قرارداد به ایران دعوت کرده و […]
دعوت سازمان بنادر از وزیر کشتیرانی هند برای انعقاد قرارداد چابهار

همچنین بخوانید: