کشف ۵۰ میلیارد ریال پارچه قاچاق از یک شناور باری در آبراه اروندرود

زمان مطالعه: 1 دقیقه

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان از توقیف یک فروند شناور باری حامل پارچه قاچاق به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در آبراه اروندرود خبر داد.

کشف ۵۰ میلیارد ریال پارچه قاچاق از یک شناور باری در آبراه اروندرود

سردار لطفعلی پاکباز در گفتگو با خبرنگارمانا افزود: مأموران پایگاه دریابانی آبادان در اجرای طرح مبارزه با ورود کالای قاچاق به کشور، یک فروند شناور باری مظنون به حمل کالای قاچاق را در اروندرود متوقف کردند.
وی گفت: مأموران دریابانی در جریان بازرسی از این شناور که به سمت بندر و گمرک آبادان در حرکت بود ۲۰ هزار و ۸۰۰ متر مربع پارچه فاقد اسناد گمرکی که در یکی از بنادر کشور‌های حوزه خلیج فارس بارگیری شده بود  کشف کردند.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان در ادامه افزود: این محموله قرار بود به صورت غیرقانونی ترخیص شود، ولی با هوشیاری مأموران دریابانی، قاچاقچیان به هدف خود نرسیدند.
سردار پاکباز در ادامه ارزش این محموله قاچاق را بیش از ۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در این ارتباط پنج متهم به قاچاق کالا بازداشت و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان مسئولیت رسیدگی به پرونده‌های قاچاق را برعهده دارد.
امسال بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در مناطق آبراهی، دریایی و ساحلی خوزستان  کشف و ضبط شده است.
استان خوزستان با ۵۰۰ کیلومترطول سواحل دریایی و آبراهی همواره در معرض قاچاق کالا و سوخت بوده است.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ازحمل و نقل دریایی ریلی هوایی و زمینی تا صنعت نفت و پتروشیمی

د بهمن 9 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه گروه راهبردی – حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز دوشنبه از نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخل که در محل حسینیه امام خمینی(ره) برپا شده بود، بازدید کردند. مهم‌ترین ویژگی نمایشگاه امسال، تولید داخل با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان و زنجیره تامین تولید بود.به گزارش روزنامه […]

همچنین بخوانید: