خاطره ای از تعهد کره ای ها به هدر ندادن منابع

دکتر محسن طلایی که مدت‌ها سفیر ایران در ژاپن و کره جنوبی بودند خاطره‌ی جالبی نقل می‌کرد؛ می‌گفت وقتی که در کره جنوبی بودم؛ از طرف شرکت هیوندای دعوت شدم تا ضمن بازدید از بخش کشتی‌سازی این شرکت شاهد مراسم خاصی باشم.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

دکتر محسن طلایی که مدت‌ها سفیر ایران در ژاپن و کره جنوبی بودند خاطره‌ی جالبی نقل می‌کرد؛ می‌گفت وقتی که در کره جنوبی بودم؛ از طرف شرکت هیوندای دعوت شدم تا ضمن بازدید از بخش کشتی‌سازی این شرکت شاهد مراسم خاصی باشم.

جالب است که بدانیم یکی از اساسی‌ترین اجزای صنعتی کره جنوبی حوزه کشتی سازی می باشد، که حدود یک سوم تولیدات صنعتی سنگین این کشور را به خود اختصاص داده است، صنعت کشتی سازی کره توانمندی تولید انواع شناورها را دارد، اما ۸۰ درصد این راندمان ساخت کشتی به ۳ نوع کشتی : کانتینر بر، نفتکش و فله بر تعلق دارد. از شرکت‌های نام آشنا که عموماً در حوزه‌های عمومی من جمله خودروسازی شناخته شده‌تر هستند، ولی حوزه تخصصی و اصلی آنها صنعت کشتی سازی می‌باشد، می‌توان از: شرکت صنایع سنگین هیوندای، کشتی سازی و مهندسی دریایی دوو، و صنایع سنگین سامسونگ که جز ۵ شرکت مهم به لحاظ ثبت سفارش ساخت می‌باشند را نام برد.

این سه شرکت کشتی ساز ۸۵ درصد صنعت کشتی سازی داخلی کره جنوبی به ارزش ۲۰,۵ میلیارد پوند را در اختیار داشته و باقی این ظرفیت نیز در اختیار حدود ۷۰ شرکت کشتی سازی کوچک و متوسط این کشور است.  

دکتر طلایی می‌گفت به بندری رسیدیم که مخصوص ساخت کشتی‌های بزرگ بود؛ مدیران و کارکنان شرکت هیوندای دقیقاً مثل دسته‌های نظامی به صف ایستاده بودند؛ در مقابل آنها کوهی از فلزاتی وجود داشت که قرار بود به کشتی تبدیل شوند؛ پرسنل این شرکت‌ها در یک مراسم ویژه مقابل این فلزات با ادای احترام سوگند یاد می‌کردند که ما متعهد هستیم این فلزات را به بهترین کشتی‌های جهان تبدیل کنیم. وقتی من از این مراسم سوالا کردم گفتند هر که سفارش ساخت کشتی بزرگ اقیانوس پیما می‌گیریم این مراسم را برگزار می‌کنیم تا تعهد خودمان را برای ساخت بهترین‌ها یادآور شویم.

احساس تعهد کارکنان، نوعی انرژی است که به فرد این توان را می‌دهد که حتی دشوارترین کارها را نیز انجام دهد و فراتر از حد انتظار پیش برود. در چنین شرایطی افراد خلاق‌ترند؛ وقت و انرژی‌شان را وقف کار می‌کنند ایده‌های بهتری ارائه می‌دهند.

دیوید مک لئود در کتاب خود تحت عنوان تعهد برای موفقیت می‌گوید: «تعهد مهم است زیرا افراد مهم هستند آنها تنها مزیت رقابتی شما به شمار می‌آیند، این انسان‌ها هستند که تفاوت را می‌آفرینند و کارها را به پیش می‌برند نه ماشین‌ها»

منبع: کارخانه‌دار

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

خروج کلیه کالاهای متروکه از بندر امیرآباد

س بهمن 10 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، ابوالقاسم کیانی در نهمین نشست تشریفات ترخیص کالا در بندر امیرآباد گفت: دستگاه قضایی در استان مازندران همواره در چارچوب قوانین و مقررات، رفع موانع فعالیت‌های اقتصادی را مورد توجه قرار می دهد. وی با اشاره […]
خروج کلیه کالاهای متروکه از بندر امیرآباد

همچنین بخوانید: