رکورد تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر چابهار شکسته شد/ رشد 155 درصدی عملیات کانتینری در بندر چابهار

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، قاسم عسکری نسب با اشاره به راه اندازی خطوط منظم و مستقیم کشتیرانی به کشور های چین، هند و امارات با همکاری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی و فعال شدن خط ترانشیپ از مبدا چابهار به بنادر داخلی کشور، بالغ بر ۶۶ هزار TEU کانتینر در این بندر تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با سال ۱۴۰۱، رشد 155 درصدی داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در خصوص ترانشیپ گفت: فعالیت ترانشیپ در بندر چابهار از بهمن ماه ۱۴۰۲ آغاز شد که طی دو ماه فعالیت بالغ بر هشت هزار کانتینر از مبدا بندر چابهار به بنادر داخلی و بالعکس جابجا شد که رشد ۱۰۰ درصدی را رقم زد.

عسکری نسب تاکید کرد: تسهیل ترافیک، خدمات ۲۴ ساعته، مشوق های تعرفه ای در حوزه دریایی و بندری ، آبخور مناسب با ایمنی بالا، موجب حضور فعالین اقتصادی و استفاده از ظرفیت‌های بندر چابهار بعنوان یکی از عمیق ترین بنادر کشور شده است.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازدید ۱۳۳ هزار گردشگر دریایی از جاذبه ­های تفریحی در استان گیلان

س فروردین 21 , 1403
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حسین یونسی با اعلام این خبر، اظهار داشت: طرح تسهیل و ایمنی گردشگری دریایی در استان گیلان با محوریت شناسایی مراکز و شناورهای ارائه خدمات گردشگری دریایی، بازرسی ایمنی و اسنادی مراکز شناورهای مشمول طرح و ارائه […]
بازدید ۱۳۳ هزار گردشگر دریایی از جاذبه ­های تفریحی در استان گیلان

همچنین بخوانید: