دولت از توان جوامع محلی برای حفظ و احیای تالاب ها استفاده می کند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

دولت از توان جوامع  محلی برای حفظ و احیای تالاب ها استفاده می کند

 معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: رویکرد این سازمان بهره گیری از توان و ظرفیت سمن ها، بخش خصوصی و جوامع محلی برای حفظ و احیای تالاب ها است.
به گزارش ااقتصادسرآمد، مجتبی ذوالجودی در جریان بازدید از تالاب های همدان به ایرنا افزود: در چارچوب قوانین هم بهره گیری از توان بخش خصوصی به ویژه سمن ها و تشکل های مردمی برای حفظ و احیای تالاب ها مورد تاکید است.
وی با بیان اینکه در مباحث محیط زیستی مردم اولویت اول و شاخص هستند اضافه کرد: جوامع محلی ساکن در حاشیه تالاب در حوزه تولید ورود کرده و پیشرفت های خوبی را با همراهی تشکل های مردمی به ویژه بانوان داشتند.
معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست اظهارکرد: بخش خصوصی در چارچوب قانون و مقررات می تواند برای حفظ و احیای تالاب ورود کند تا علاوه بر آن در رشد تولید سهیم شده و حتی صنایع محلی را در حاشیه این مناطق عرضه کند.ذوالجودی با بیان اینکه بارش های اخیر، آب موجود در تالاب ها را تقویت کرد افزود: پیش از این بارش ها نیز با توجه به تدوین مدیریت زیست بوم تالاب ها و هماهنگی بین سازمان حفاطت محیط زیست و معاونت آب وزارت نیرو، نسبت به اختصاص حق آبه ها اقدام شد.معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به علت توزیع مناسب بارندگی ها ، شرایط کلی تالاب ها نسبت به سال های قبل قابل قبول است و مدیران استانی نیز با پیگیری حق آبه تالاب ها دنبال استمرار برخورداری تالاب ها از حق آبه هستند و بر اساس قانون بعد از آشامیدنی ، تخصیص حق آبه تالاب ها در اولویت است.
ذوالجودی بیان کرد: وضعیت موجود گویای این است که تابستان امسال تالاب های کمتری در کشور منشا گرد و غبار می شود چرا که بیشتر آنها دست کم نمناک شدند و برنامه داریم به گونه ای مدیریت شود که تابستان این تالاب ها منبع ریز گرد نشود.وی گفت: ایران در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد بنابراین با توجه به بالا بودن تبخیر آب، مدیریت منابع آبی با همکاری جهاد کشاورزی ، وزارت نیرو، جوامع محلی، تخصصی و همراهی کشاورزان در رعایت الگوی کشت با هدف روانه کردن این منابع به سمت تالاب ها ضروری است.معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست افزود: بزرگترین چالش محیط زیست مصرف بی رویه آب در بخش کشاورزی است چرا که همچنان با بهره گیری از روش سنتی، کشت در حوزه آبخیز تالاب ها صورت می گیرد.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از اقتصاد سرآمد

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افزایش 60درصدی نرخ تسعير ارز شبکه بانکي در سال 1402

ش فروردین 25 , 1403
زمان مطالعه: 2 دقیقه گروه بازارسرمایه – زهرا عسکری – بانک مرکزی در بخشنامه قبلی برای هر دلار آمریکا معادل ۲۵۰۰۰ تومان گرفته بود، اما در بخشنامه جدید برای هر دلار آمریکا با افزایش 60درصدی معادل 40هزار تومان در نظر گرفته است. رشد 60درصدی در تعیین نرخ ارز سبب استقبال […]

همچنین بخوانید: