خطرات پیش روی صنعت کشتیرانی باید در کانون توجه جامعه دریایی باشد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

خطرات پیش روی صنعت کشتیرانی باید در کانون توجه جامعه دریایی باشد

به گزارش مرین‌پرس؛ کارشناسان در یک وبینار تحت عنوان China Shipping Outlook ۲۰۲۲ به بررسی خطرات و ریسک‌های صنعت کشتیرانی پرداخته و اعلام کردند این خطرات باید در کانون توجه جامعه دریایی قرار گیرد.

بر اساس این گزارش “ویل فری” مدیر Maritime Strategies International (MSI) در این وبینار به بررسی تحلیلی خطرات در کمین صنعت کشتیرانی پرداخته و گفت: در حال حاضر با شروع مجدد انواع کووید ۱۹ بخش فله خوشبختانه عملکرد قویتری نسبت به آنچه انتظار می‌رفت به ویژه در بخش کشتی‌های کوچک نشان داده است.

با این حال چشم انداز کوتاه مدت متاسفانه به شدت ضعیف به نظر می‌رسد، زیرا حجم تجارت در بخش فلۀ خشک تحت تأثیر رکود اقتصاد جهانی، بحران اوکراین و کووید ۱۹ قرار گرفته و زنجیرۀ تأمین آن درگیر بحران‌های مختلفی خواهد شد، زیرا جنگ روسیه و اوکراین ارسال محموله‌ها را چه در بخش فله و چه در بخش تانکر‌های نفتی محدود کرده است.

وی در ادامه یاد‌آور شد: شرایط در حال حاضر به گونه‌ای است که حتی نمی‌توان برای سال ۲۰۲۳ در بخش فله و تانکر‌های نفتی بازار خوبی را پیش بینی کرد، زیرا چشم انداز تقاضا ضعیف به نظر می‌رسد.

در این وبینار “تیم اسمیت” یکی دیگر از مدیران MSI توضیح داد که تحویل کشتی‌های نوساز به دلیل افزایش قیمت و کاهش قرارداد‌ها پایین آمده است در این ارتباط پیشنهاد می‌شود قرار‌داد‌های جدید بسته نشود.

“دانیل ریچاردز” معاون مدیرعامل MSI طی سخنانی به تحلیل بازار حمل‌و‌نقل کانتینری پرداخت و گفت: اگرچه بازار کانتینر بسیار قوی است، اما نشانه‌هایی از ضعف وجود دارد که همه‌گیری کووید ۱۹ بخش‌های مختلف فله و تانکر‌های نفتی و کانتینر را تحت تاثیر قرار داده و در آن اختلال ایجاد کرد‌ه است که این اختلال ادامه‌دار خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر اختلا ل در رشد تجارت به دلیل بحران روسیه-اوکراین و کووید ۱۹ به مصرف کنندگان فشار زیادی وارد می‌کند اگرچه حجم کانتینر‌ها بالا است، اما ازدحام بنادر یک مسأله مهم است که با ادامه شیوع کووید ۱۹ بیشتر خواهد شد.

وی پیشنهاد می‌کند که صنعت کانتینری باید برای جلوگیری از بحران بیشتر سفارش‌های جدید را متوقف کند، زیرا چشم انداز تجارت کانتینری در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ و ابتدای ۲۰۲۳ ضعیف است و به این زودی‌ها نمی‌توان انتظار داشت که حمل‌و‌نقل دریایی به حالت عادی بازگردد، اما می‌توان در پایان ۲۰۲۳ به این پیش‌بینی‌ها امیدوار بود که چشم انداز مثبتی پیدا کند.

وی در پایان چالش دیگر صنعت کشتیرانی را مسایل محیط‌زیست و کربن زدایی و مقررات انتشار گاز‌های گلخانه‌ای عنوان کرده و گفت در صو‌رتی‌که نظارتی بر این موضوعات نباشد حمل‌و‌نقل دریایی با بحران بیشتری مواجه خواهد شد.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

استقبال کم‌نظیر از چهاردهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی/ ارسال بیش از ۲۲۰ مقاله علمی به دبیرخانه همایش

ش مرداد 8 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه دبیر اجرایی چهاردهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی، دریافت بیش از ۲۲۰ مقاله علمی به دبیرخانه همایش ICOPMAS را بیانگر استقبال کم نظیر از این همایش در مقایسه با ادوار گذشته توصیف کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌ رسانی سازمان بنادر و […]
رسول قنبری مَمان،دبیر اجرایی چهاردهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی،سازمان بنادر و دریانوردی

همچنین بخوانید: