اعطای اعتبار یک میلیون دلاری اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده (NOAA) برای حمایت از مطالعات توسعه آبزی پروری در آمریکا

زمان مطالعه: 3 دقیقه

10 می 2024
اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده (NOAA[1]) متعهد شده است که  با اعطای یک امتیاز به ارزش یک میلیون دلار از صنعت آبزی‌پروری کشورش حمایت کند.


[1] NOAAیک آژانس فدرال مبتنی بر علم در وزارت بازرگانی بوده که مسئولیت‌های نظارتی، عملیاتی و خدمات اطلاعاتی بر عهده داشته و در هر ایالت و قلمرویی حضور دارد.

استخرهای پرورش گربه ماهی در می‌سی‌سی‌پی

منبع: می سی سی پی ایستگاه آزمایشی کشاورزی و جنگلداری

 

این بودجه به مؤسسات سراسر کشور، از جمله ایستگاه مطالعاتی تگزاس(A&M AgriLife Research[2]) اختصاص داده خواهد شد و هدف آن ارزیابی و رفع شکاف‌های اقتصادی و بازاریابی در این بخش است.


[2] بخش ایستگاه آزمایش کشاورزیA&M  در کالج Station، تگزاس مستقر است. A&M AgriLife Research به تمام 254 ایالت تگزاس خدمات می دهد و 15 مرکز تحقیقاتی را در سراسر ایالت دارد.

دکتر Shraddha Hegde، استادیار دانشکده کشاورزی و علوم زیستی بخش مرتع، حیات وحش و مدیریت شیلات و محقق مشترک پروژه، گفت که در مقایسه با سایر مناطق جهان، حجم تولید آبزی پروری ایالات متحده بسیار کم است.

او گفت با وجود منابع طبیعی و سواحل فراوان ایالات متحده  رشد داخلی در صنعت آبزی پروری کند بوده است. این عدم توسعه تا حدی به دلیل مشکلات احداث واحدهای آبزی پروری و رقابت محصولات آبزیان وارداتی است.

Jonathan van Senten  استادیار این دپارتمان و اقتصاددان غذاهای آبزی در مرکز تحقیقات کشاورزی و توسعه غذاهای دریای ویرجینیا  می‌گوید: «چالش‌های پیش روی آبزی‌پروری ایالات متحده، از پیچیدگی مقررات و سخت‌گیری تا افزایش هزینه‌ها و قیمت تمام شده واقعیت اقتصادی پیچیده‌ای را برای تولیدکنندگان به وجود آورده است. اقتصاد کشاورزی و فناوری‌های کاربردی در Virginia، هدف اصلی این پروژه است».

 

طی دو سال آینده، این تیم با ایجاد یک ساختار مبتنی بر همکاری اقتصادی و بازار آبزی‌پروری، تحقیقات جامع خوبی از اقتصاد و بازار را به تولیدکنندگان و ذینفعان ارائه خواهند کرد. این اطلاعات جدید به داده‌های جمع‌آوری ‌شده قبلی طرح‌های حمایتی NOAA  اعتبار بیشتری می‌بخشد تا آخرین وضعیت سهم آبزی پروری در اقتصاد ایالات متحده را به تصویر کشد.

 

Hegde گفت ابزارهایی مانند داده‌های بررسی شده‌ی خرده‌فروشی‌ها به تیم ما اجازه می‌دهد تا تفاوت‌های کوچک قیمت، توزیع و تبلیغات محصولات آبزی پروری را نمایان کنند. به نوبه خود، محققان قادر خواهند بود داده‌های به روز شده‌ی تجاری را در اختیار ذینفعان قرار دهند که این داده‌ها شامل پوشش بیشتر گونه‌های آبزی‌پروری، مناطق و سیستم های افزایش تولید در سراسر ایالات متحده از جمله جزایر اقیانوس آرام خواهد بود.

 

Hegde گفت: “این تلاش مشترک شبکه‌ای قوی از اطلاعات را بین دانشگاه‌های مختلف ایجاد خواهد کرد. “این به ما امکان می‌دهد دید بسیار گسترده‌تری از صنعت آبزی پروری ایالات متحده ایجاد کنیم و در عین حال اطلاعات و منابع کلیدی را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم”.

 

علاوه بر تحقیقات بازار، این پروژه به تولیدکنندگان از طریق کارگاه‌های آموزشی در سراسر ایالات متحده خدمات می‌دهد. همچنین، ویدئوها و مطالب آموزشی به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی از طریق یک پورتال اقتصادی و بازاریابی آبزی‌پروری با مدیریت Virginia Sea Grant در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

 

Hegde  و دیگر شرکای صندوق مالی توافق دارند که حتی در ایالت‌هایی مانند می سی سی پی و هاوایی که صنایع آبزی پروری پیشرفته ای هم دارد مطالعات فعلی به درستی واقعیت‌های اقتصادی و تفاوت‌های کوچک موجود در منطقه را منعکس نکرده است.

آن‌ها بر این باورند، مشارکتی که بتواند محققان، رهبران صنعت و خدمات ترویجی در سراسر ایالات متحده را به هم متصل کند، گامی کلیدی در موفقیت به این هدف خواهد بود.

 

همچنین خانم Hegde اظهار داشت: “هدف ما ارائه اطلاعات و ابتکارات و منابع اقتصادی کلیدی برای پیشرفت صنعت آبزی پروری داخلی به عنوان یک سیستم غذایی پایدار، سودآور و با کیفیت است که از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان حمایت ‌کند.”

 

 

 

تعداد بازدید: ۰

لینک کوتاه: کپی کن!

بازنشر مرین‌پرس به نقل از اتحادیه تولید و تجارت آبزیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تداوم اجرای رویکرد ساخت داخل در گروه کشتیرانی/ اروندان دو شناور خدماتی برای گروه کشتیرانی می‌سازد

ی خرداد 6 , 1403
زمان مطالعه: 3 دقیقه     به گزارش روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، در راستای تداوم اجرای سیاست بهره­‌گیری حداکثری از توان تولید داخلی، قرارداد ساخت دو فروند شناور خدماتی بین شرکت خدمات نمایندگی هوپاد دریا از جمله شرکت‌های تابعه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت کشتی‌سازی […]
تداوم اجرای رویکرد ساخت داخل در گروه کشتیرانی/ اروندان دو شناور خدماتی برای گروه کشتیرانی می‌سازد

همچنین بخوانید: