راه‌اندازی سایت گردشگری دریایی دسترس‌پذیر هرمزگان در دستورکار است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش ایرنا، محمد محسنی روز دوشنبه در نشست بررسی اجرای این سایت گردشگری که با حضور احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، بندرخمیر و بوموسی در مجلس شورای اسلامی و رییس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان و مهدی شیرخانی دبیر میز ملی گردشگری دریایی و تالابی استان برای برگزار شد، افزود: طرح نخستین سایت گردشگری دریایی دسترس‌پذیر در بندرخمیر پیش‌بینی‌شده است که از اهداف آن مطلوب سازی و معرفی این شهر تالابی به‌عنوان نخستین سایت گردشگری ساحلی ـ تالابی دسترس‌پذیر کشور و زمینه‌سازی برای تبدیل این آن به‌عنوان شهر مکمل گردشگری است.

«گردشگری دریایی مجموعه فعالیت‌های تفریحی است که در دریایی و دور از ساحل توسط گردشگران انجام می‌شود؛ در سایت گردشگری دریایی فعالیت‌های تفریحی آبی مانند غواصی، پدل برد، اسکی روی آب، جت اسکی، آکواریوم دریایی، ماهیگیری و غیره تجربه می‌شود.»

وی با اشاره به اینکه در طرح سایت گردشگری دریایی دسترس‌پذیر تمهید زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری خانواده نیز گنجانده ‌شده است، اظهار کرد: رعایت حقوق شهروندی، تکریم توان‌خواهان و ایجاد فرصت دسترسی برابر از دیگر اهداف این طرح است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان تصریح کرد: ایجاد مزیت رقابتی پایدار و ارتقای برند مقصد گردشگری جهان شهر یادگیرنده و تالابی بندرخمیر برای توسعه بازار در بازار رقابتی پیش رو از مزیت‌های این طرح است.

محسنی با اشاره به این‌که گردشگری دسترس‌پذیر، مورد تاکید سازمان جهانی گردشگری است که اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان سعی دارد در گردشگری دریایی این موضوع را اجرایی کند، اظهار داشت: این نوع گردشگری بر پایه توریسم خانواده محور است و امکان دسترسی برای سالمندان و معلولان برای تردد راحت در سواحل شنی را فراهم می‌کند.

وی تاکید کرد: برای اجرایی شدن طرح نخستین سایت گردشگری دریایی دسترس‌پذیر، همکاری سازمان‌های بهزیستی، بنادر و دریانوردی، حفاظت محیط‌ زیست و بنیاد شهید و امور ایثارگران را می‌طلبد.

راه‌اندازی سایت گردشگری دریایی دسترس‌پذیر هرمزگان در دستورکار است

احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، بندرخمیر و بوموسی در مجلس شورای اسلامی و رییس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان نیز از کلیات طرح نخستین سایت گردشگری دریایی دسترس‌پذیر استان استقبال کرد و گفت: از تمام ظرفیت مجمع نمایندگان استان برای اجرایی شدن این طرح استفاده می‌کنیم.

در پایان مقرر شد با هماهنگی مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس، نشست مشترکی با حضور مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی، مشاور طرح و رییس سازمان بهزیستی کشور انجام شود تا از ظرفیت و پشتیبانی سازمان بهزیستی برای اجرایی شدن طرح نخستین سایت گردشگری دریایی دسترس‌پذیر در بندر خمیر به‌عنوان پایلوت استفاده شود.

گفتنی است؛ با اعلام در صفحه رسمی کنوانسیون بین المللی رامسر، بندرخمیر در خردادماه سال ۱۴۰۱ به همراه ۲۴ شهر از ۱۳ کشور جهان، به عنوان جهانی شهر تالابی دست یافت.

بندرخمیر در کنار یکی از مهم‌ترین تالاب‌های کشور به نام تالاب خورِخوران با وسعتی حدود یکصد هزارهکتار قرار دارد و طبق اعلام اداره کل محیط زیست هرمزگان؛ این تالاب بزرگ‌ترین تالاب استان هرمزگان شناخته شده که با حفظ آن از سوی اهالی این منطقه و وجود هم‌مرزی شهری با ۳۵ کیلومتر نوار ساحلی تالابی، تاکنون کوچک‌ترین تعرضی به این پهنه زیست محیطی گزارش نشده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اختلال در صدور نفت روسیه با اعمال تحریم‌های جدید آمریکا

د خرداد 7 , 1403
زمان مطالعه: 2 دقیقه   به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از بلومبرگ دریایی؛ از ماه اکتبر تا‌کنون ۴۰ کشتی نفتکش حامل نفت روسیه به فهرست قبلی تحریم شده  توسط وزارت خزانه داری آمریکا اضافه شده است. به این دلیل که روسیه قصد داشت بالاتر از قیمت تعیین شده […]
اختلال در صدور نفت روسیه با اعمال تحریم‌های جدید آمریکا

همچنین بخوانید: