مرین‌پرس > سیاسی نظامی > ساخت ناوشکن و زیردریایی کلاس سنگین در دستور کار است
کد خبر: 1035 تاریخ انتشار: مرداد 5, 1399

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع:

ساخت ناوشکن و زیردریایی کلاس سنگین در دستور کار استزمان مطالعه: 1 دقیقه

رئیس سازمان صنایع دریایی گفت: طراحی و ساخت ناوشکن و زیر دریایی کلاس سنگین به عنوان مؤلفه‌های برتری ساز نیروهای دریایی در دستور کارقرار گرفته است.

به گزارش مرین‌پرس، امیر دریادار امیر رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در خصوص اقدامات سازمان صنایع دریایی کشور برای ساخت ناوشکن و زیردریایی کلاس سنگین، گفت: ایران یک کشور دریایی و متصل به اقیانوس است و حضور در اقیانوس تجهیزات مربوط به خود را می‌خواهد.

وی ادامه داد: شرایط و آب و هوای اقیانوس با شرایط دریا بسیار متفاوت است. عمدتاً در دریای مواج فورس ها بالای شش و هفت متر، بوفورس و ارتفاع موج بالای چهار و پنج متر است؛ لذا برای حضور در اقیانوس نیازمند تجهیزات سنگین هستیم تا بتوانیم پایداری و استمرار دریانوردی بیشتری داشته باشیم به همین دلیل نیازمند شناورهای کلاس سنگین هستیم.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در ادامه خاطر نشان کرد: ایران اسلامی نیازمند طراحی و تولید شناورهای تناژ بالا است و نیروی دریایی ما نیز برای حضور در مدار ۱۰ درجه شمال و همچنین حضور در دریای باز مثل اقیانوس اطلس و آرام نیاز به شناورهای تناژ بالاتر دارد که بتواند مدت ماندگاری و دوام بیشتری در فضای اقیانوس داشته باشد، به همین دلیل امروز در سازمان صنایع دریایی طرح‌های ساخت ناوشکن سنگین با تناژ حدود شش هزار و پانصد تن در دستور کار قرار گرفته، همچنین طراحی و تولید زیر دریایی سنگین که بتواند تجهیزات و تسلیحات سنگین، مؤثر و راهبردی‌تری را حمل کند در دستور کار قرار گرفته است.

امیر رستگاری در پایان گفت: در آینده نه چندان دور ناوشکن و زیر دریایی سنگین به عنوان مؤلفه‌های برتر نیروهای دریایی و بویژه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران که مراحل اولیه طراحی آن آغاز شده، ساخته و تحویل این نیرو داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رشد چشم‌گیر مباحث و المان‌های دریایی در کتب درسی

پ اردیبهشت 26 , 1398
یکی از اقداماتی که در زمینه‌ی معرفی و آگاه‌سازی جامعه پیرامون مباحث دریایی و ترویج و گسترش علوم دریایی منتج شود استفاده از المان‌های دریایی و بندری در کتب درسی است به طوری که افزایش و ترویج المان‌ها و عناصر مرتبط با دریا و مفاهیم دریایی در کتب درسی، می‌تواند موجب تاثیر شگرف بر افزایش شناخت و آگاهی جامعه و سپس رشد و توسعه‌ی این بخش از پتانسیل کشور، گردد.