ساخت ناوشکن و زیردریایی کلاس سنگین در دستور کار است

رئیس سازمان صنایع دریایی گفت: طراحی و ساخت ناوشکن و زیر دریایی کلاس سنگین به عنوان مؤلفه‌های برتری ساز نیروهای دریایی در دستور کارقرار گرفته است.

امیر دریادار امیر رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع
زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، امیر دریادار امیر رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در خصوص اقدامات سازمان صنایع دریایی کشور برای ساخت ناوشکن و زیردریایی کلاس سنگین، گفت: ایران یک کشور دریایی و متصل به اقیانوس است و حضور در اقیانوس تجهیزات مربوط به خود را می‌خواهد.

وی ادامه داد: شرایط و آب و هوای اقیانوس با شرایط دریا بسیار متفاوت است. عمدتاً در دریای مواج فورس ها بالای شش و هفت متر، بوفورس و ارتفاع موج بالای چهار و پنج متر است؛ لذا برای حضور در اقیانوس نیازمند تجهیزات سنگین هستیم تا بتوانیم پایداری و استمرار دریانوردی بیشتری داشته باشیم به همین دلیل نیازمند شناورهای کلاس سنگین هستیم.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در ادامه خاطر نشان کرد: ایران اسلامی نیازمند طراحی و تولید شناورهای تناژ بالا است و نیروی دریایی ما نیز برای حضور در مدار ۱۰ درجه شمال و همچنین حضور در دریای باز مثل اقیانوس اطلس و آرام نیاز به شناورهای تناژ بالاتر دارد که بتواند مدت ماندگاری و دوام بیشتری در فضای اقیانوس داشته باشد، به همین دلیل امروز در سازمان صنایع دریایی طرح‌های ساخت ناوشکن سنگین با تناژ حدود شش هزار و پانصد تن در دستور کار قرار گرفته، همچنین طراحی و تولید زیر دریایی سنگین که بتواند تجهیزات و تسلیحات سنگین، مؤثر و راهبردی‌تری را حمل کند در دستور کار قرار گرفته است.

امیر رستگاری در پایان گفت: در آینده نه چندان دور ناوشکن و زیر دریایی سنگین به عنوان مؤلفه‌های برتر نیروهای دریایی و بویژه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران که مراحل اولیه طراحی آن آغاز شده، ساخته و تحویل این نیرو داده شود.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رشد چشم‌گیر مباحث و المان‌های دریایی در کتب درسی

پ اردیبهشت 26 , 1398
یکی از اقداماتی که در زمینه‌ی معرفی و آگاه‌سازی جامعه پیرامون مباحث دریایی و ترویج و گسترش علوم دریایی منتج شود استفاده از المان‌های دریایی و بندری در کتب درسی است به طوری که افزایش و ترویج المان‌ها و عناصر مرتبط با دریا و مفاهیم دریایی در کتب درسی، می‌تواند موجب تاثیر شگرف بر افزایش شناخت و آگاهی جامعه و سپس رشد و توسعه‌ی این بخش از پتانسیل کشور، گردد.
بندر خلیفه دبی در ابوظبی امارات

شاید برای شما جالب باشد