ناوبندر خلیج فارس در آینده نزدیک به ناوگان«نداجا» می‌پیوندد

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: اولین ناوبندر ایران که قابلیت حمل بالگرد و پهپاد و مجموعه‌ای از ظرفیت‌های موشکی و تسلیحاتی را به همراه دارد، در آذرماه امسال به آب می‌اندازیم.

امير دريادار حسين خانزادی فرمانده نيروی دريايی راهبردی ارتش بر روی عرشه ناو جماران
زمان مطالعه: 1 دقیقه

 به گزارش مارین‌پرس، امیردریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: مجموعه نیروی دریایی یک مجموعه پویا است و بنا دارد تا در هر دوره‌ای ظرفیت‌های رزمی بیشتری را پای کار بیاورد تا آن جایی که در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران است، در دریاها مظهر اقتدار باشد.

وی افزود: ما هر ساله ظرفیت‌هایی از توان رزم را که کاملاً بومی هستند تولید می‌کنیم و تا ماه‌های آینده حتماً شاهد رونمایی از مجموعه‌ای از دستاوردهای جدید نیروی دریایی هستیم که یکی از آنها ناوشکن دنا است. ناوشکنی کاملاً بومی که بخشی از آرایه دفاعی ارزشمند جمهوری اسلامی ایران با ظرفیت دریانوردی اقیانوسی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین از رونمایی اولین شناور مین‌روب نیروی دریایی در آذرماه امسال خبر داد و اعلام کرد: این شناور ظرفیت جدیدی برای مقابله با تهدیدات از جنس مین در دریا و سواحل است.

دریادار خانزادی اضافه کرد: در تلاش هستیم تا اولین ناوبندر جمهوری اسلامی ایران که قابلیت حمل بالگرد و پهپاد و مجموعه‌ای از ظرفیت‌های موشکی و تسلیحاتی را به همراه دارد، در آذرماه امسال به آب بیاندازیم.

وی افزود: این ناوبندر با نام «خلیج فارس» با یک بار سوخت‌گیری قابلیت ۳ بار دور زدن دور کره زمین را دارد که می‌تواند برای مدت‌های طولانی در اقیانوس‌ها باقی بماند و یک پایداری دفاعی و امنیتی در منطقه خلق خواهد کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: این تجهیزات به نفع برقراری امنیت در دریا برای کشورهای منطقه و جهان است.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آمریکا یگان زیردریایی تهاجمی خود راتا ۲۰۴۵ ارتقا می‌دهد

چ مهر 16 , 1399
وزیر دفاع آمریکا از طرح پنتاگون برای توسعه نیروی دریایی این کشور و افزودن ۸۰ فروند زیردریایی تهاجمی تا ۲۰۴۵ خبر داد.
زیردریایی تهاجمی کلا ویرجینیا نیروی دریایی آمریکا - Virginia-class submarine

شاید برای شما جالب باشد