امنیت پایدار خلیج فارس به همت حضور ایران است

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه به همت دریادلان نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسداران امروز امنیت در خلیج فارس برقرار است،‌گفت: اگر حادثه‌ای در خلیج فارس رخ دهد، کشورهای جنوب خلیج فارس از تشنگی می‌میرند.

زمان مطالعه: 4 دقیقه

به گزارش این خبرگزاری، علیرضا تنگسیری؛ فرمانده نیروی دریایی سپاه در مراسم روز جهانی دریانوردی، تصریح کرد: به جز حمل و جا به جایی نفت و گاز به عنوان  اهمیت اقتصادی خلیج فارس، این منطقه به لحاظ وجود جزایر بزرگ و کوچک، دارای اهمیت راهبردی برای کشور است.

وی با تاکید بر اینکه این نقطه حساس به امنیت نیاز دارد، اظهار داشت: ما اعتقاد داریم که ۷ کشور جنوبی خلیج فارس و جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از مرز طولانی در خلیج فارس، می توانند امنیت منطقه را تامین و تضمین کنند.

تنگسیری حضور بیگانگان در منطقه خلیج فارس را برابر با ناامنی دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هم اکنون قادر است علاوه بر امنیت دریایی منطقه، امنیت و ثبات دریایی دریای عمان و اقیانوس هند را فراهم کند.

ایران؛ پرچم دار ثبات و امنیت

فرمانده نیروی دریایی سپاه در بخش دیگری از سخنان اش گفت: جمهوری اسلامی ایران پرچم دار ثبات و امنیت در منطقه و فراتر از منطقه است و می تواند با همگرایی و همدلی سایر کشور های منطقه این امنیت را پایدار کند.

وی افزود: ایران بعد از انقلاب و حتی پس از ۸ سال جنگ تجمیلی، دست دوستی به کشور های منطقه دراز کرد.

تنگسیری همچنین تصریح کرد: شعار ما به عنوان یک کشور و ملت صلح دوست، در روز جهانی دریانورد و دریانوردی، صلح و ثبات است.

در برابر بیگانه سر خم نمی کنیم

فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران اجازه نمی دهد اقتدار به جامانده از شهدا حتی یک ذره هم کم شود، ملت ایران ، ملتی است که در مقابل هیچ بیگانه ای سرخم نمی کند.

وی افزود: در همایشی که چندی پیش در قطر برگزار شد که یکی از فرانسوی‌ها که با ما نشستی داشت، گفتم که چرا در خلیج فارس هستید و وی مدعی شد ما برای امنیت به خلیج فارس آمده‌ایم، اما به وی گفتم که شما ناامنی‌ ایجاد کرده‌اید، شما صدام را تجهیز کردید، اما بدانید خلیج فارس محل امنی است.

وی افزود: به طرف فرانسوی گفتم شما موضوعاتی را در همان همایش قطر مطرح می‌کنید که فقط تخم نفاق می‌کارد مگر شما مسلمان هستید که موضوع شیعه و سنی را مطرح می‌کنید؟ چرا نام جعلی خلیج  عربی را مطرح می‌کنید، در حالی که اینجا خلیج فارس است که وی اعلام کرد، بله ما اشتباه کرده‌ایم.

بیگانگان در منطقه خلیج فارس فقط دشمن اسلام و مسلمین هستند

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بیگانگان در منطقه خلیج فارس فقط دشمن اسلام و مسلمین هستند، گفت: اینها دنبال امنیت نیستند امنیت را باید کشورهای منطقه ایجاد کنند، ولی آنها برای مشروعیت بخشی به حضور خود در منطقه دشمن‌تراشی می‌کنند، در حالی که ما پیام‌آور صلح و دوستی هستیم ما وزارت جنگ را به وزارت دفاع تبدیل کردیم و نیازی هم به کشورگشایی نداریم.

 وی تاکید کرد: نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی دو نیروی الهی تحت رهبری معنوی مقام معظم رهبری دوش به دوش هم امنیت را در کشور و خلیج فارس فراهم کردند.

وی گفت: امروز پیام ما از نظر امنیت است و دریانوردان هم اگر امروز اقتصادی روان در دریا دارند به برکت تلاش‌های نیروهای امنیتی، سازمان بنادر و دریانوردی و دیگر ارگان‌های مرتبط است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: ما ناو سامن رابرت را قطع کردیم ناو آمریکای را مورد هدف قرار دادیم ، کشتی بریشتون را مورد هدف قرار دادیم ، دو بالگرد آمریکای را هم مورد هدف قرار دادیم و فقط اخیرا سه بار انگلیسی‌ها و دو بار آمریکایی‌ها را در همین منطقه به زانو درآوردیم و قطعا بدانید تا زمانی که در مسیر خدا هستیم، دشمن نمی‌تواند گزندی به ما وارد کند.

آبراهه‌های مهم از شمال و جنوب ایران  ایمن و امن هستند

وی گفت: خلیج فارس ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و خلیجی بسته است، اگر یکی از همین ناوها و یا زیردریایی‌هایی که سوخت هسته‌ای دارند در این منطقه دچار مشکل شود، سالیان سال برای کشورهای منطقه مشکل ایجاد خواهد شد، همین کشورهای جنوبی خلیج فارس و همسایه‌های مسلمان ما که آب شرین کن دارند، آبی برای خوردن نخواند داشت و اگر اتفاقی در خلیج فارس رخ دهد، اینها از تشنگی می‌میرند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز آبراهه‌های مهم از شمال و جنوب ایران  ایمن و امن هستند گفت: آبراهه‌های عمیق در خلیج فارس و سواحل عمان بین جزایر جمهوری اسلامی ایران امنیت و ایمنی دارند و ما دائما به دنبال امنیت آن بوده‌ایم.

وی تاکید کرد: بیگانه دلش نمی‌سوزد، در منطقه آتش برقرار شود آنها فقط می‌خواهند به کشورهای منطقه دیکته کنند که شما به صلاح نیاز دارید و ما دارای صلاح هستیم و در واقع آمریکا و انگلیس می‌خواهند دیکته کنند که بی‌ثباتی در منطقه وجود دارد اما ما به عنوان صاحب منطقه راهبردی خلیج فارس تنگه هرمز و دریای مکران امنیت و ثبات را به همسایه‌ها هدیه می‌دهیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به حضور ۱۱۷ ساله بیگانه ها و کشور های فرامنطقه ای در خلیج فارس، تاکید کرد: حضور دراز مدت بیگانه ها در خلیج فارس نشان دهنده جایگاه حساس و راهبردی این منطقه است.

منبع: سازمان بنادر و دریانوردی

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

حوزه دریایی به شدت از فناوری متاثر است

ی مرداد 27 , 1398
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: وقتی به عرصه دریا نگاه می کنیم متوجه پیشرفت های فراگیر صنعت دریا و توسعه حمل و نقل دریایی می شویم و باید بدانیم فناوری تاثیر عمیقی بر این عرصه دارد و بنادر، کشتی و آنچه در حوزه دریا و دریانوردی وجود دارد به شدت متاثر از فناوری هستند و این تغییرات حضور در دریا را معنادار تر کرده است و علاوه بر سهولت حضور در دریا، پیچیدگی این حوزه بیشتر شده است.
دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش

شاید برای شما جالب باشد