فرمانده تکاوران دریایی نیروی دریایی ارتش با تاکید بر این که ایران موفقترین کشور در مبارزه با دزدان دریایی است گفت: امروز ما به بسیاری از کشورها در بحث تامین امنیت کشتیهایشان کمک می کنیم و توانسته ایم کشتی های به سرقت رفته کشورمان را بدون باج دادن پس بگیریم.
به گزارش ماریننیوز، امیر دریادار دوم تکاور، سید مرتضی درخوران افزود: زمانی که رژیم بعث به ایران حمله کرد نیرو دریایی اولین یگانی بود که در منطقه خرمشهر مستقر شد و روز یکم مهر یعنی یک روز پس از آغاز جنگ تحمیلی تکاوران دریایی از بوشهر به خرمشهر اعزام شدند.
وی افزود: با توجه به حجم آتشی که دشمن بر روی خرمشهر می ریخت نیروهای مردمی، بسیج و تکاوران دریایی توانستند ۳۴ روز در خرمشهر مقاومت کنند به طوری که وقتی یکی از فرماندهان بعثی اسیر شد میگفت در اشغال خرمشهر فکر میکردیم یک تیپ تقویت شده تکاور در خرمشهر مستقر است که این گونه دفاع میکنند.
امیر درخوران خاطرنشان کرد: ۳۴ روز بعد از سقوط خرمشهر نیروی دریایی ارتش سه عملیات “اشکان” ، “شهید صفری ” و “مروارید ” را انجام داد که در هر سه عملیات، تکاوران جزو نیرو های اصلی بودند و بعد از این عملیات نیروی دریایی عراق نتوانست کمر راست کند و توانستیم سکوهای نفتی البکر و الامیه را که بزرگترین ترمینال نفتی عراق بود را از کار بیندازیم.
وی با اشاره به بحث پشتیبانی نیروی دریایی ارتش در جنگ تحمیلی، تصریح کرد: ۱۰ هزار کشتی در طول ۸ سال دفاع مقدس توسط تکاوران نیروی دریایی ارتش اسکورت شد.
فرمانده تکاوران دریایی نیروی دریایی ارتش گفت: ۲ هزار کشتی در جنگ مورد حمله هوایی و موشکی قرار گرفت و از این تعداد حدود ۳۶۰ کشتی مورد اصابت موشک قرار گرفت که در ۲۲ کشتی از کشتی های مورد اصابت، تخلیه بار انجام شد که همه این ها توسط تکاوران جان بر کف نیروی دریایی صورت پذیرفته است.
وی تاکید کرد: در بحث دفاع از جزایر، اجازه پیاده کردن نیرو به دشمن در هیچ یک از جزایر داده نشد و دفاع پدافند سطحی جزایر توسط تفنگداران دریایی دفاع انجام شد.
وی تصریح کرد: تکاوران دریایی نیروی دریایی ارتش یکصدو سی و سه شهید در خرمشهر تقدیم ایران اسلامی کردند اما اجازه عرض اندام به دشمن ندادند.
امیر دریادار درخوران افزود: ما همچنان هم در حال دفاع هستیم، زیرا هم اکنون تعداد زیادی از نیروهای ما در دریا در حال خدمت و تامین امنیت خطوط کشتنی رانی جمهوری اسلامی ایران در آب های آزاد هستند.
وی گفت: وقتی پدیده شوم دزدی دریایی شروع شد فکر می کردند ما نمی توانیم در فاصله ۲ هزار کیلومتری امنیت کشتی هایمان را تامین کنیم ، اما هم اکنون بیش از ۸ سال است که هیچ کدام از کشتی های ما را نتوانسته اند بدزدند و هر کشتی ایرانی هم که به سرقت رفته است موفقترین کشوری بوده ایم که توانستیم با عملیات نظامی و بدون باج دادن کشتی های خود را پس بگیریم.
فرمانده تکاوران نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: امروز ما به بسیاری از کشور ها در بحث تامین امنیت کشتی هایشان کمک می کنیم و تکاوران دریایی ما در اوج آمادگی هستند و در بحث تجهیزات، آمادگی و آموزش نیروی انسانی در بهترین وضع قرار دارند.
منبع: ایرنا
احداث ساختمان ماهی سفید در شهر ساحلی چالوس، علاوه بر هویتسازی و نماد قدردانی از زحمات صیادان شمال کشور در تامین امنیت غذایی میتواند پیامدهای اقتصادی زیادی را در پی داشته باشد
احداث برج نارنج در شهر ساحلی بابلسر علاوه بر ایجاد هویت شهری و نماد گردشگری سلامت شمال کشور، پیامدهای مثبت اقتصادی زیادی در پی خواهد داشت.
امروزه طراحی و ساخت نمادهای شهری نه تنها سبب ایجاد هویت شده و معماری شهر پیرامون آن نماد شکل گرفته بلکه زنجیره اقتصادی بسیار بزرگی از مجموعههای اداری و تجاری، رستورانها و دیگر مراکز تفریحی را نیز شامل میشود. با توجه به اهمیت این موضوع که پیامد آن توسعهیافتگی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است؛ علی مهدیان، ناصر علیقلی زاده فیروزجایی، عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران و محمد مونسان، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود، با استفاده از هوش مصنوعی اقدام به نمادسازی شهرهای ساحلی و بندر کردهاند که این نوید داده میشود که این سلسله مطالب به صورت پیوسته در پایگاه خبری مرینپرس منتشر خواهد شد. یادداشت اول به برج مشعل جهت ساخت در پایتخت انرژی ایران، بندر بوشهر، یادداشت دوم به ساختمان لاکپشت جهت احداث در جزیره قشم، یادداشت سوم به استفاده از کشتی غولپیکر از رده خارج به عنوان نماد شهری جزایر هرمز و ابوموسی، یادداشت چهارم به ساختمان مرجان به…