انفجار در ناوشکن آمریکایی در بندر سن دیگو+فیلم

صبح روز یکشنبه به وقت محلی انفجاری در ناو هواپیمابر “یو اس اس بونهام ریچارد” که در اسکله پایگاه نیروی دریایی آمریکا در بندر سن‌دیه‌گو لنگر انداخته بود، روی داد.

انفجار ناوشکن آمریکایی در بندر سن‌دیگو
زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، بر اساس اخبار منتشر شده این ناو هواپیمابر در ساعت ۹ صبح یکشنبه به وقت محلی پس از وقوع یک انفجار نسبتا قوی دچار آتش سوزی شده و علی رغم تلاش شناورهای امدادی آتش‌سوزی چند ساعت ادامه داشت.

هم‌چنین به دلیل گستردگی آتش سوزی و احتمال انفجار مهمات موجود در ناو، کلیه سرنشینان آن تخلیه شدند.

پلیس سن دیگو و نیروهای پلیس نظامی پایگاه دریایی هم کلیه مسیرهای منتهی به بندر را مسدود کردند و اجازه نزدیک شدن خبرنگاران به محل انفجار را ندادند.

تکمیلی:

در پی آتش سوزی و وقوع انفجار در یک فروند ناو جنگی آبی- خاکی موسوم به ناو «یو اس اس بونهوم ریچارد» در پایگاه دریایی سن دیه گو در ایالت کالیفرنیای آمریکا، ۲۱ ملوان مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

به گفته «کریشنا جکسون» از پایگاه دریایی سن دیه گو، این کشتی پیش از وقوع آتش سوزی در حال انجام عملیات حفظ و نگهداری بود. خدمه این کشتی معمولاً روزهای آخر هفته (شنبه و یکشنبه) داخل این کشتی هستند، اما در مجموع تعداد نفرات از روزهای دیگر هفته کمتر بود.

گفته می‌شود که نیروهای آتش نشان فدرال ساعت ۹ صبح به وقت محلی از سازمان آتش نشانی سن دیه گو درخواست کمک کردند و تمام نیروهای این سازمان تا ساعت ۱۱:۱۹ دقیقه صبح به محل حادثه اعزام شدند.

بنا بر گزارشها، ملوانان مجروح شده در بیمارستان بستری و تحت درمان قرار گرفتند. هنوز علت وقوع این آتش سوزی روشن نیست.

‏به گزارش مارین‌پرس، این ناو توانایی حمل ۲۰ فروند جنگنده پیشرفته اف ۳۵ را دارد. منابع نظامی ارتش آمریکا از زخمی شدن ۱۸ تن در این انفجار خبر دادند.

در زمان حریق و انفجار ۱۶۰ ملوان در ناو حضور داشتند.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تخلیه و بارگیری ۳۳۱ فروند کشتی حامل فرآورده‌های نفتی در بندر شهید رجایی

د تیر 23 , 1399
از ابتدای امسال تاکنون ۳۳۱ فروند کشتی حامل فرآورده‌های نفتی در بندر نفتی خلیج فارس بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شده است.
اسکله بندر شهید رجایی

شاید برای شما جالب باشد