دیدگاه صاحبنظران روس درخصوص قدرت دفاع دریایی ایران

کارشناسان نظامی و تحلیلگران سیاسی روسیه معتقدند ایران با برگزاری رزمایش پیامبر اعظم -۱۴ یک بار دیگر توانمندی خود در دریا را به نمایش گذاشت.

پرتاب موشک بالستیک از روی شناور و قایق تندرو
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، «اولگ ولادیکین» کارشناس نظامی روسیه با اشاره به نمایش امکانات دریایی ایران در رزمایش پیامبر اعظم-۱۴ گفت: در زمان حاضر توانمندی نظامی نیروهای مسلح ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به صورت قابل توجهی افزایش یافته است. 

ولادیکین در گفت وگویی با نشریه روسی «آرگومنتی ندلی» گفت: غرب ارزیابی درستی از توانمندی ایران ندارد و نمونه هایی از اقدامات موفق سازمان های نظامی ایران علیه نیروی هوایی آمریکا وجود دارد. 

مرحله نهایی رزمایش بزرگ و مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۴ با مشارکت نیروی دریایی و نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با رمز مقدس «یا علی بن ابی طالب (ع)» صبح روز سه‌شنبه در منطقه عمومی استان هرمزگان، غرب تنگه هرمز و خلیج فارس تا عمق کشور، در عرصه‌های زمین، هوا، دریا و فضا آغاز و روز پنجشنبه پایان یافت.

 کارشناس نظامی روس به عنوان نمونه موفق از اقدامات نظامی ایران به شکست طرح نیروهای ویژه آمریکایی برای تصرف سفارت این کشور در تهران سخن گفت.

ولادیکین خاطرنشان کرد: جنگ علیه ایران از سوی هر کشوری خواه آمریکا یا اسراییل یا کشورهای حوزه خلیج فارس، به تلفات انسانی سنگین منجر خواهد شد. 

وی افزود: حتی نیروهای مسلح آمریکا که به جنگ افزارهای بسیار پیشرفته مجهز هستند درصورت رویارویی نظامی با ایران با تلفات انسانی بسیار زیاد روبرو می شود.  

رزمایش پیامبر اعظم-۱۴ بخشی از مقدمات نظامی ایران است

یوری لیامین کارشناس نظامی روس معتقد است که برگزاری رزمایش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنگه هرمز غیرمنتظره نبود. برگزاری رزمایش پیامبر اعظم-۱۴ ازقبل برنامه ریزی شده بود و از یک طرف بخش اجتناب ناپذیر برنامه برای مقدمات نظامی ایران است و از سوی دیگر هشدار به دشمنان ایران است که در صورت متشنج شدن اوضاع، با آنان اینگونه رفتار خواهد شد.

لیامین گفت: پرتاب موشک بالستیک ازسوی ایران که در خلیج فارس و در نزدیکی پایگاه آمریکا در قطر فرود آمد به نوعی می تواند پاسخ به نزدیک شدن خطرناک جنگنده آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران باشد.   

کارشناس روس خاطرنشان کرد: ایران رهگیری هواپیمای مسافربری خود بر فراز سوریه که عازم لبنان بود را عامل جدید فشار و ارعاب ازسوی آمریکا خوانده و حسن روحانی رئیس جمهوری ایران آن را تروریسم هوایی خوانده است. 

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

توقیف چهار قایق صیادی متخلف درصیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس

ی مرداد 12 , 1399
مدیرکل شیلات خوزستان گفت:چهار فروند قایق صیادی که در حال صید غیرمجاز در محدوده صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس بودند شنبه شب توسط ماموران یگان حفاظت منابع آبزی شیلات استان توقیف شدند.
توقیف ۴ کشتی و قایق صیادی در آب‌های ساحلی بوشهر

شاید برای شما جالب باشد