امضای تفاهم نامه برای توسعه فرهنگ دریایی گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از امضای تفاهم نامه سه جانبه به منظور تقویت و توسعه فرهنگ دریایی در سواحل این استان خبر داد.

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌نیوز، شهرود امیر انتخابی با اشاره به امضای تفاهم نامه سه جانبه میان اداره کل میراث فرهنگی گیلان، اداره کل بنادر و دریانوردی و پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، اظهار کرد: این تفاهم نامه در راستای تقویت و توسعه فرهنگ دریایی در سواحل امضا شده است.

امیر انتخابی هدف از تنظیم این تفاهم نامه را تحکیم همکاری‌های مشترک با استفاده متقابل از دانش، تجربیات متخصصان و امکانات و تجهیزات یکدیگر عنوان کرد و گفت: شناسایی و ثبت آثار به جا مانده از پیشینه دریانوردی در سواحل استان گیلان مهمترین اولویت و دغدغه ما در این تفاهم نامه است.

وی افزود: در جهت تقویت و توسعه فرهنگ دریایی در سواحل استان گیلان و اجرای پروژه‌های پژوهشی- کاربردی مشترک و به منظور کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از موازی کاری‌ها و در نهایت ارتقای بهره وری این تفاهم نامه به امضا رسید.

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان، اخذ مجوزهای لازم برای ایجاد موزه تخصصی دریایی و معرفی محوطه‌های تاریخی مرتبط با فعالیت‌های دریایی – تاریخی استان و در نهایت همکاری در مطالعه، شناخت و معرفی آن به عموم مردم از جمله اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در این همکاری سه جانبه است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بومی سازی فناوری تولید آب شیرین برای شناورهای دریایی

چ خرداد 1 , 1398
یک شرکت دانش بنیان موفق به بومی سازی فناوری تولید آب شیرین تا هزار لیتر در روز برای شناورهای دریایی شد.
تاسیسات ساحلی و بندری آب‌شیرین‌کن از دریا و اقیانوس

شاید برای شما جالب باشد