امنیت مجتمع‌های نفتی سواحل مکران به عهده نیروی دریایی خواهد بود

فرماندار جاسک گفت: در آینده ای نزدیک سواحل مکران به قطب صادرات نفتی تبدیل می شود و وظیفه تامین امنیت مجتمع های نفتی منطقه به عهده نیروی دریایی ارتش خواهد بود.

کلاه سبزها و تکاوران نیروی دریایی ارتش بر روی عرشه ناو الوند
زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، محمد رادمهر ظهر جمعه در مراسمی به مناسبت روز نیروی دریایی ارتش در جمع دریادلان منطقه دوم نیروی دریایی ولایت ارتش برگزار شد، اظهارداشت: رشادت‌ها و دلاور مردی‌های نیروی دریایی ارتش بود که امنیت جزایر، بنادر، سواحل و دریاها به ویژه آبادان و خرمشهر و آب های نیلگون خلیج فارس و سواحل مکران در دوران جنگ تحمیلی تامین شد. نیروی دریایی در زمان جنگ تحمیلی نقش خود را به خوبی ایفاء کرد.

رادمهر با تاکید بر اینکه در آینده تامین امنیت ایستگاه های نفتی منطقه سواحل مکران به عهده نیروی دریایی خواهد بود، بیان داشت: در آینده ای نزدیک سواحل مکاران به قطب صادرات نفتی تبدیل می شود و نیروی دریایی ارتش نقش اصلی و تعیین کننده ای در حفاظت و حراست از توسعه نفتی سواحل مکران خواهد داشت. 

وی با اشاره به اینکه رشادت های دلاور مردان نیروی دریایی ارتش در هفتم آذر، دشمن را در دریا تا پایان جنگ زمین گیر کرد، تصریح کرد: حضور نیروی دریایی در صحنه های نبرد زمینی و حماسه هایی که تفنگداران و تکاوران این نیرو در حفظ آبادان و شکستن محاصره دریایی آن در اوایل جنگ تحمیلی آفریدند، به ویژه در مقاومت چهل و چند روزه رزمندگان اسلام در خرمشهر قهرمان نیز قابل تقدیر است.

رادمهر اضافه کرد: با تأکید امام راحل، هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش نام گرفت تا همه ساله حماسه با شکوه دریادلان نیروی دریایی و یاد شهدای عزیز و گرانقدر دریایی گرامی داشته شود.

وی افزود: دشمن بعثی با در اختیار داشتن نیروی دریای و هوایی از پایانه های نفتی «البکر» و «الامیه» مراقبت می کرد. علی رغم چنین حالتی، سپید جامگان نیروی دریایی در ششم آذر 1359، به این سکوها تاختند و با همکاری تیز پروازان نیروی هوایی ارتش، ضمن وارد آوردن ضربات کوبنده بر پیکره نیروی دریایی و هوایی دشمن، بیش از دو سوم این پایانه ها را منهدم کرده و پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران را بر مرتفع ترین دکل این پایانه ها به اهتزاز در آوردند.

رئیس شورای تامین جاسک بیان داشت: این نبرد آنچنان در روحیه افراد دریایی دشمن اثر گذاشت که تا پایان جنگ حرکت چندان مهمی در دریا از آنها مشاهده نشد و فعالیت دریایی دشمن، با استفاده از هواپیماها و تجهیزات اهدایی از شرق و غرب، از جمله میراژها محدود به حمله ناجوانمردانه علیه هدف های غیر نظامی و بی دفاع کشتی های تجاری و نفتکش ها شده بود.

وی تشریح کرد: جان برکفان دریایی با اجرای عملیات های مختلف در آب ها، سواحل و بنادر کشور به ندای هم رزمان شهید خود پاسخ مثبت دادند و تا پایان دفاع مقدس، بنادر و خطوط کشتیرانی و جریان صدور نفت را باز نگه داشته و از آب های سرزمینی و سواحل و جزایر کشور به خوبی دفاع کردند.

فرماندار جاسک خاطرنشان کرد : نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در کنار دیگر نیروهای مسلح و سپاه دریایی با بروز رسانی تجهیزات درحال حاضر یکی از نیروهای مقتدر دریایی و تاثیر گذار در منطقه در بعدهای مختلف هستند.

وی یادآور شد: دریادلان منطقه دوم نیروی دریایی ارتش ولایت جاسک همچون دیگر نیرهای مسلح در جاسک علاوه بر تامین امنیت دریا ،همیشه در تمامی صحنه ها در کنار مردم و در توسعه منطقه بویژه توسعه  سواحل مکران پرچمدار بوده اند.

فرماندار ضمن تقدیر از حضور همیشگی دریادلان در صحنه گفت : حضور فوری و به موقع در سیل دیماه ،کمک به بهسازی منازل و پاکسازی گل ولای منازل مردمی ،انجام پروازهای متعدد در کنار سپاه دریایی به مناطق مختلف و کوهستانی در سیل دیماه سال گذشته، لبیک به ندای رهبری در رزمایش مواسات و همدلی و مقابله با بیماری منحوس کرونا بخشی از فعالیت های این نیرو در شهرستان جاسک است که قابل تقدیر است.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۷۰ فروند لنج در سواحل مکران صید با قلاب انجام می‌دهند

ج آذر 7 , 1399
معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره‌کل شیلات سیستان‌وبلوچستان گفت: ۷۰ فروند لنج به روش صید با قلاب(لانگ لاین) فعالیت داشته و هر لنج حدود ۲۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال و حدود ۱۶۰ تن سالانه صید می‌کند.
لنج چوبی

شاید برای شما جالب باشد