دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران عنوان کرد: سرمایه گذاری در بنادر نسبت به سایر بخشها از ضریب اطمینان بیشتری برخوردار است.
به گزارش مرینپرس، مسعود پل مه در مورد سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر ایران، اظهار داشت: بنادر دروازه تجارت بین المللی برای یک کشور است و اگر یک کشور صنعتی و یا حتی مصرفی باشد بنادر پایه اصلی تجارت آن کشور به شمار میرود، چراکه در صورت صنعتی بودن نیازمند واردات مواد اولیه است و در صورت مصرفی بودن به سایر کشورها جهت تامین مواد مورد نیاز خود وابسته اند.
وی ادامه داد: اگر به نحوه فعالیت بنادر پیشرفته دنیا در کشورهای مختلف نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که همه آنها دارای یک نقطه مشترک هستند که آن حضور سرمایه گذاران جهت فعالیت اقتصادی در بنادر است.
دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با تاکید بر اینکه بنادر در ایران نیازمند مدیریت واحد جهت پیش برد فعالیتهای خود هستند، گفت: طبق تبصره ذیل بند ۴۴ قانون اساسی، حاکمیت مطلق بنادر ما بر عهده دولت است، اما این استثنا وجود دارد که بخش خصوصی جهت فعالیت ورود کند.
پل مه با بیان اینکه منظور از مدیریت واحد در بنادر کشور این است که یک سرمایه گذار و فعال اقتصادی جهت فعالیت در بنادر صرفا نیازمند ارتباط با یک سازمان نظیر سازمان بنادر و دریانوردی باشد، گفت: متاسفانه لزوم تعدد ارتباط سرمایه گذاران با دستگاههای مختلف همچون سازمان تامین اجتماعی، سازمان امور مالیاتی و… موجب شده است که یک فعال اقتصادی نه تنها با یک سازمان بلکه با سازمانهای مختلفی به منظور انجام فعالیت خود در ارتباط باشد که این امر مشکل آفرین است.
وی افزود: باید با ایجاد تسهیلات و شرایط مطلوب، بستر را برای ایجاد کسب و کار و رونق اقتصادی به منظور فعالیت در بنادر و مناطق آزاد کشور ایجاد کرد.
دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در خصوص عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی به منظور جذب سرمایه گذار در بنادر ایران، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی از جمله سازمانهای موفق و پیشرو در حوزه جذب سرمایه گذار بخش خصوصی است.
پل مه تاکید کرد: باید با تفویض اختیار هرچه بیشتر به بخش خصوصی در راستای هدف نهایی واگذاری امور به این بخش گام بلندتری برداریم.
احداث ساختمان ماهی سفید در شهر ساحلی چالوس، علاوه بر هویتسازی و نماد قدردانی از زحمات صیادان شمال کشور در تامین امنیت غذایی میتواند پیامدهای اقتصادی زیادی را در پی داشته باشد
احداث برج نارنج در شهر ساحلی بابلسر علاوه بر ایجاد هویت شهری و نماد گردشگری سلامت شمال کشور، پیامدهای مثبت اقتصادی زیادی در پی خواهد داشت.
امروزه طراحی و ساخت نمادهای شهری نه تنها سبب ایجاد هویت شده و معماری شهر پیرامون آن نماد شکل گرفته بلکه زنجیره اقتصادی بسیار بزرگی از مجموعههای اداری و تجاری، رستورانها و دیگر مراکز تفریحی را نیز شامل میشود. با توجه به اهمیت این موضوع که پیامد آن توسعهیافتگی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است؛ علی مهدیان، ناصر علیقلی زاده فیروزجایی، عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران و محمد مونسان، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود، با استفاده از هوش مصنوعی اقدام به نمادسازی شهرهای ساحلی و بندر کردهاند که این نوید داده میشود که این سلسله مطالب به صورت پیوسته در پایگاه خبری مرینپرس منتشر خواهد شد. یادداشت اول به برج مشعل جهت ساخت در پایتخت انرژی ایران، بندر بوشهر، یادداشت دوم به ساختمان لاکپشت جهت احداث در جزیره قشم، یادداشت سوم به استفاده از کشتی غولپیکر از رده خارج به عنوان نماد شهری جزایر هرمز و ابوموسی، یادداشت چهارم به ساختمان مرجان به…