تقویت همکاری‌های بین‌المللی از سیاستگذاری‌های منطقه آزاد کیش است

مدیرعامل منطقه آزاد کیش در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رئیس مناطق آزاد جمهوی غنا اعلام کرد: تقویت همکاری‌های بین‌المللی و توسعه همکاری با مناطق آزاد جهان از جمله سیاستگذاری‌های منطقه آزاد کیش است.

به گزارش مارین‌نیوز، غلامحسین مظفری در کنفرانس خبری مشترک با رئیس مناطق آزاد غنا، نتایج سفر وی به کیش را از زوایای مختلف مثبت و اثر گذار توصیف کرد و افزود: این سفرها در یک جمع بندی نگاه‌ها و نظرها اصلاح، قابلیت‌ها و توانمندیهارا معرفی، زمینه جذب گردشگران و سرمایه گذاران را فراهم و همکاریهای اقتصادی و تجاری را در ابعاد جهانی را رونق می بخشد.

گفت: اینگونه سفرها در اجرای سیاست منطقه آزاد کیش مبنی توسعه همکاریهای متقابل با مناطق آزاد جهان، تقویت مناسبات بین المللی، ایجاد تحول در رشد افتصادی و پیشرفت صنعت گردشگری انجام می‌شود.

مظفری با اشاره به جلسات و نشستهای خود، فعالان افتصادی و مسؤلان منطقه با مدیر ارشد مناطق آزاد غنا و هیأت همراه، مبادلات تجاری در زمینه کاکائو و طلا و آموزش عالی را مهمترین محور همکاری‌های مشترک جزیره کیش و غنا عنوان کرد.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش، تبدیل این جزیره به بازار منطقه‌ای و جهانی طلا از برنامه‌های خود ذکر کرد و افزود: جمهوی غنا به عنوان یکی مناطق برخوردار از منابع این فلز گرانبها می‌تواند زمینه‌های خوبی برای همکاری باشد.

او گفت: باتوجه به اینکه غنا یکی از غنی‌ترین کشورها از نظر برخورداری از معادن طلاست و با در نظر گرفتن مزیت‌های اقتصادی منطقه آزاد کیش، ایجاد بانک طلا در این جزیره برای تولید محصولات و زیورآلات مختلف و سپس صادرات آن به بازار بزرگ کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله محورهای مهم همکاری جزیره کیش با غنا خواهدبود که بطور قطع در رونق اقتصادی جزیره کیش و کشور بسیار مؤثر است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین وجود پردیس بین الملل پنج دانشگاه برترکشور درجزیره کیش را فرصت ارزشمندی برای توسعه فعالیت‌های آموزش عالی در این جزیره برشمرد و با اعلام آمادگی برای پذیرش دانشجویان کشور غنادرجزیره کیش گفت: درحال حاضر تمامی دانشجویان پردیس بین المللی کیش دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشجویان خارجی هستند که این امر بیانگرفضای خوب و امکانات مناسب تحصیل دانشجویان خارجی درجزیره کیش است.

مظفری همچنین با اشاره به بازار گسترده تولید و صادرات کاکائو در غنا افزود: در این نشست پیشنهادات خوبی برای همکاری‌های تجاری باجزیره کیش در زمینه کاکائو مطرح شد که ازآن جمله می‌توان به تأسیس کارخانه ایرانی تولید شکلات درغنا و بسته بندی محصولات این کارخانه درجزیره کیش برای صادرات مجدد به کشورهای خارجی اشاره کرد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری بین شورایعالی مناطق آزاد ایران و غنا در تهران به عنوان یکی ازدستاوردهای مهم این سفرتاکید کرد: بابهره گیری از تمام ظرفیت‌های موجود برای فراهم کردن شرایط اجرای بهتر این تفاهم نامه همکاری تلاش خواهیم کرد.

همچنین مایکل اوکی بافا جزیره کیش را یکی از زیباترین جزایرجهان برشمرد و با ابراز خرسندی از سفر به این جزیره زیبای مرجانی گفت: تبادل اطلاعات، آموزش روش‌های کارآمد رشد و توسعه موفق کیش و بهره مندی ازتجارب ارزشمند مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش برای الگوبرداری در مناطق آزاد غنا یکی ازمهم ترین اهداف سفر من به کیش بود.

وی مبادلات تجاری، ترانزیت کالا با استفاده از امکانات خوب بندری کیش، گردشگری در بخش‌های مختلف تفریحی، فرهنگی و تاریخی، سلامت و اکوتوریسم را از جمله محورهای همکاری غناو کیش برشمرد.

رئیس مناطق آزاد غنا همچنین با اشاره به کشت گسترده دانه‌های کاکائو در غنا، وجودنیروی کارارزان و فعالیت شرکت‌های بزرگ تولیدکننده شکلات جهان دراین کشور گفت: جزیره کیش می‌تواند در زمینه تأسیس کارخانه تولید شکلات دراین کشور و تکمیل بخشی از این تولیدات در جزیره کیش با استفاده ازصنایع بسته بندی مجهز ایران وصادرات محصولات تولیدی به کشورهای خارجی باغناهمکاری داشته باشد.

مایکل اوکی بافا باتاکید براینکه مناطق آزاد غنا از بهترین مناطق آزاد در بین کشورهای آفریقایی هستند که همواره برای رشدوتوسعه روزافزون تلاش می‌کنند، سفر به کیش را گام مهمی در جهت ارتقا سطح کیفی برنامه‌های توسعه‌ای غنا برشمرد و از مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش دعوت کرد تا برای تقویت زمینه‌های همکاری مشترک به غنا سفر کنند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد غنا درسفر دو روزه خود به جزیره کیش از برخی طرح‌های عمرانی بخش خصوصی ازجمله چند برج مسکونی، امکانات گردشگری، تفریحی و دریایی، فرودگاه بین المللی، سایت بازیافت و تأسیسات بندری کیش، بازدید کرد.

منبع: ایرنا

همچنین بخوانید:

http://marinenews.ir/2019/05/21/shipping/%d8%a7%d9%82%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d8%af-%d8%af%d8%b1%db%8c%d8%a7%d9%85%d8%ad%d9%88%d8%b1%d8%9b-%d9%be%d8%aa%d8%a7%d9%86%d8%b3%db%8c%d9%84-%d9%88%db%8c%da%98%d9%87-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b7%d9%82-%d8%a2/

http://marinenews.ir/2019/05/31/ancher/%d8%ac%d8%a8%d9%84-%d8%b9%d9%84%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c%da%af%d8%b1-%d8%a7%d8%b5%d9%84%db%8c-%d8%a7%d9%82%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d8%af-%d8%a7%d9%85%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%da%86%d8%b1/

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران چهاردهمین غول کشتیرانی دنیا شد

د تیر 3 , 1398
بر اساس جدیدترین آمار یک موسسه معتبر بین‌المللی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران چهاردهمین شرکت برتر دنیا شده است. در صدر فهرست برترین‌ها نیز طبق روال سال‌های اخیر کشتیرانی مرسک با ۷۱۶ فروند کشتی به ظرفیت ۴۱۵۱۵۶۴ TEU قرار دارد.
گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران - IRISL

شاید برای شما جالب باشد