معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از ۱۰۰ درصد تجارت ایران، ۹۰ درصد تجارت وزنی ایران از طریق دریا انجام می شود و از این مقدار، ۸۱ درصد آن در جنوب کشور صورت می گیرد.
به گزارش ماریننیوز، محمدعلی حسن زاده عضو هیئت عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در دیدار با مدیرعامل، مشاور و مدیران میانی شرکت توسعه تجارت زندگی با موضوع بررسی وضعیت قرارداد بزرگترین ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی کشور، اظهار داشت: در سازمان بنادر رتبه خوبی در سرمایه پذیری بین همه دستگاه های دولتی داریم.
وی افزود: سرمایه گذاران نیز مشتاق و متقاضی حضور در سازمان بنادر و دریانوردی برای سرمایه گذاری هستند.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه امسال تعرفه های خدمات مواد معدنی اعم از تخلیه، بارگیری، انبارداری و … را افزایش داده ایم، گفت: تسری قوانین منطقه آزاد به بنادر چابهار در مجلس شورای اسلامی است که تا چند ماه دیگر در دستور کار قرار خواهد گرفت.
حسن زاده بیان داشت: همچنین سه نفر از وزرای اقتصادی دولت در نامه ای تأکید کرده اند که بحث تسری قوانین و مقررات مناطق آزاد به بندر چابهار از اولویت های توسعه بزرگترین بندر اقیانوسی کشور است.
وی افزود: درصورت تصویب این طرح، کمک های شایانی در حوزه تخفیفات، تسهیلات و مالیات صورت می پذیرد.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص نقش بنادر کشور در تجارت ایران بیان کرد: از ۱۰۰ درصد تجارت ایران، ۹۰ درصد تجارت وزنی ایران از طریق دریا انجام می شود و از این مقدار، ۸۱ درصد آن در جنوب کشور صورت می گیرد که درواقع عمده تجارت ما با دنیا از طریق بنادر جنوبی کشور انجام می شود.
حسن زاده همچنین خاطرنشان کرد: از ۱۰۰ درصد خدمات انبارداری کشور فقط ۳ درصد آن را شرکت انبارهای عمومی ارائه می کند و ۹۷ درصد این خدمات را بخش خصوصی انجام می دهد که این امر توجه بیش از پیش به بخش خصوصی را نشان می دهد.
منبع: تسنیم
احداث ساختمان ماهی سفید در شهر ساحلی چالوس، علاوه بر هویتسازی و نماد قدردانی از زحمات صیادان شمال کشور در تامین امنیت غذایی میتواند پیامدهای اقتصادی زیادی را در پی داشته باشد
احداث برج نارنج در شهر ساحلی بابلسر علاوه بر ایجاد هویت شهری و نماد گردشگری سلامت شمال کشور، پیامدهای مثبت اقتصادی زیادی در پی خواهد داشت.
امروزه طراحی و ساخت نمادهای شهری نه تنها سبب ایجاد هویت شده و معماری شهر پیرامون آن نماد شکل گرفته بلکه زنجیره اقتصادی بسیار بزرگی از مجموعههای اداری و تجاری، رستورانها و دیگر مراکز تفریحی را نیز شامل میشود. با توجه به اهمیت این موضوع که پیامد آن توسعهیافتگی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است؛ علی مهدیان، ناصر علیقلی زاده فیروزجایی، عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران و محمد مونسان، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود، با استفاده از هوش مصنوعی اقدام به نمادسازی شهرهای ساحلی و بندر کردهاند که این نوید داده میشود که این سلسله مطالب به صورت پیوسته در پایگاه خبری مرینپرس منتشر خواهد شد. یادداشت اول به برج مشعل جهت ساخت در پایتخت انرژی ایران، بندر بوشهر، یادداشت دوم به ساختمان لاکپشت جهت احداث در جزیره قشم، یادداشت سوم به استفاده از کشتی غولپیکر از رده خارج به عنوان نماد شهری جزایر هرمز و ابوموسی، یادداشت چهارم به ساختمان مرجان به…