بوشهر، بندر زیان‌ده شده است

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر توسعه بنادر بوشهر را مستلزم همت ملی دانست و اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که می تواند در توسعه بنادر کشور از جمله بندر بوشهر کمک‌کننده باشد بحث حذف قوانین دست و پاگیر است.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مارین‌نیوز، خورشید گزدرازی با ابراز نارضایتی از میزان تسهیلات به بندر بوشهر عنوان کرد: مردم این منطقه به دلیل مشکلات کمبود آبی که وجود داشت به حوزه بندری برای تأمین معاش روی آوردند و بوشهر به استانی تجارت محور مبدل گردید، طوری که یکی از قابلیت‌های بسیار مهم استان وجود 13 بندر و گمرک است.

گزدرازی تصریح کرد: تحریم‌های ظالمانه آمریکا، حوزه تجارت و کسب‌وکار بنادر استان بوشهر را تحت تأثیر قرار داده و اکنون بندر بوشهر یک بندر ضررده است.

او توسعه بنادر بوشهر را مستلزم همت ملی دانست و اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که می تواند در توسعه بنادر کشور از جمله بندر بوشهر کمک‌کننده باشد بحث حذف قوانین دست و پاگیر است.

گزدرازی با انتقاد به این مسئله که بندر بوشهر جذابیتی برای سرمایه‌گذاران ندارد، تصریح کرد: یکی از اولویت‌ها برای مسئولان بایست موضوع رقابت‌پذیر کردن بنادر این استان باشد. در حال حاضر شرایط بندر چابهار در ارائه تسهیلات در ترغیب سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی روند بهتری به نسبت سایر بنادر کشور دارد.

افزایش مراودات تجاری با قطر

وی با اعلام اینکه با ایجاد کریدور شمال به جنوب می‌توان صادرات به کشور قطر را گسترش داد، عنوان کرد: هفته گذشته کشتی بزرگ مسافری-باری (رورو)، وارد بندر بوشهر شده که اگر ظرفیت‌های ارائه تخفیف و سوخت یارانه‌ای را به آن اختصاص دهند، قطعاً شاهد رونق در بخش صادرات و حمل مسافر در استان بوشهر خواهیم بود.

او این را هم اضافه کرد: این کشتی قادر به حمل حدوداً 800 مسافر است.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر توضیح داد: با توجه به مشکلات ارزی، ما در حوزه واردات با مشکل مواجه شدیم به‌طوری که اولویت دوم و سوم کالاها به مراتب پایین‌تری نزول کرد و اکنون جزو کالاهای ممنوعه قرار گرفته‌اند که در نهایت همین امر منجر به رکود در حوزه واردات کالا شده است.

طبق گفته گزدرازی؛ در مبحث مواد اولیه، تولید کالاها محدود و باعث افت 70 درصدی کانتینرها نسبت به سال گذشته در بندر بوشهر شده است، به‌طوری که نزدیک به 30 درصد کالاهای وارداتی به دلیل تغییر پیدا کردن اولویت‌ها، تخصیص ارز و دریافت سفارش باعث ایجاد رسوب در کانتینرها شده و نزدیک به 1600 و 1700 رسوب کانتینر داریم.

وی در مورد کمک سازمان بنادر و دریانوردی برای رونق بندر بوشهر گفت: بحث ما عرضه خدمات است اما سازمان بنادر بیشتر بر روی مبحث لجستیکی و حمل‌ونقلی تأکید دارد.

منبع: خلیج‌فارس

همچنین بخوانید:

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آب، پاشنه آشیل کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس

د تیر 10 , 1398
منطقه خلیج‌فارس یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق دنیا به شمار می‌رود که از نظر زیست‌محیطی به شدت شکننده است. به همین دلیل، شاهد افزایش وابستگی این کشور‌ها به تأسیسات آب شیرین‌کن برای تأمین آب آشامیدنی هستیم، اما این شرایط ریسک‌هایی را نیز در شرایط کنونی به ویژه با افزایش تنش‌ها میان ایران و ایالات متحده به دنبال دارد.
تاسیسات ساحلی و بندری آب‌شیرین‌کن از دریا و اقیانوس

شاید برای شما جالب باشد