مرین‌پرس > بنادر و سواحل > سرمایه‌گذاری در بنادر ایران؛ درخواست چینی‌ها در دیدار با راستاد
کد خبر: 3217 تاریخ انتشار: مرداد 15, 1399

سرمایه‌گذاری در بنادر ایران؛ درخواست چینی‌ها در دیدار با راستادزمان مطالعه: 1 دقیقه

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در سفر به پکن با مدیران ارشد شرکت بین‌المللی صنایع شمال چین و شرکت توسعه زیرساخت‌های چین دیدار و از پروژه عظیم مترو پکن بازدید کردند، مدیران این شرکت ابراز امیدواری کردند که بتوانند در بنادر ایران سرمایه گذاری کنند.

به گزارش مرین‌پرس، در دیدار محمد راستاد؛ مدیرعامل این سازمان با مدیران ارشد شرکت بین المللی صنایع شمال چین که در جریان سفر به پکن صورت گرفت، مدیران این شرکت ابراز امیدواری کردند که بتوانند در بنادر ایران سرمایه گذاری کنند و سازمان بنادر و دریانوردی نیز برای حضور شرکت‌های سرمایه گذار چینی در بنادر ایران اعلام آمادگی کرد.

در جریان این دیدار از یکی از بزرگترین پروژه های شرکت مذکور که بخشی از پروژه عظیم مترو پکن به طول ۶۳۶ کیلومتر و با حجم تردد بیش از ۱۰ میلیون نفر بازدید شد.

شرکت مذکور فعالیت‌های گسترده دیگری در سطح جهان داشته و در ایران نیز در ساخت و توسعه مترو تهران، خط ریلی تهران – کرج، تامین واگن برای راه آهن، سرمایه ‌گذاری با مشارکت شرکت تولید واگن تهران، تامین واگن خط مشهد و مشارکت در پروژه توسعه ریلی میانه- تبریز فعالیت کرده است.

تقدیر از حسن تعامل ایران در مراودات بین المللی

همچنین در جلسه مشترک مدیرعامل سازمان بنادر با مدیران ارشد شرکت توسعه زیرساخت‌های چین، توانمندی‌های این شرکت مورد بررسی قرار گرفت و مدیران شرکت مذکور، از حسن تعامل طرف ایرانی در مراودات بین المللی تقدیر کردند و اذعان داشتند، ایران جزو کشورهایی است که پتانسیل‌های فراوانی برای همکاری‌های مشترک دارد و چینی ها، علاقمندی بسیاری برای همکاری با ایرانی‌ ها دارند.

گفتنی است؛ شرکت مذکور از بزرگ‌ترین شرکت‌های بین المللی عمرانی و توسعه زیرساختی است و از بین ۲۵۰ شرکت پیمانکار بین المللی، رتبه سوم جهانی را دارد و عمدتا در حوزه ریل، ساخت واگن، پل و راه، صنایع نیرو، صنعت کشاورزی، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل، پروژه های عمرانی، ساخت بنادر، تامین تجهیزات، سرمایه گذاری و مدیریت پروژه ها فعالیت می‌کند و در طراحی و ساخت ۷ بندر از ۱۰ بندر برتر دنیا مشارکت داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

چرا گردشگری دریایی کاسپین از خلیج فارس عقب است؟

چ شهریور 6 , 1398
ایران نسبت به 4 کشور دیگری که در نوار ساحلی کاسپین قرار دارند پتانسیل‌های بیشتری برای جذب گردشگر دارد اما نبود زیرساخت‌های لازم، قوانین و چارچوب‌های موجود، بی‌توجهی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی موجب شده است که نتواند از این ظرفیت به درستی استفاده کند.
دریای کاسپین -caspian sea