قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) اسکله کشتی های «رو رو» را در مجتمع بندری کاسپین می سازد.
به گزارش این خبرگزاری، طبق قراردادی که اوایل هفته آینده به امضای دکتر رضا مسرور رییس هیأت مدیره و مدیرعامل ، سازمان منطقه آزاد انزلی و دکتر سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) خواهد رسید، ساخت یک پست اسکله رو رو به منظور تکمیل زیرساخت های بندری مجتع بندری کاسپین در دستور کار قرار می گیرد.
بنابراین گزارش هم اکنون سه پست اسکله از بخش نخست مجتمع بندری کاسپین ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفته است و سرمایه گذار بخش خصوصی عملیات احداث دو پست باقی مانده این فاز را در مرحله اجرا دارد.
لازم به ذکر است ساخت موج شکن بال شرقی مجتمع بندری کاسپین پیش از این از سوی قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) در این منطقه انجام شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
کشتی های رو رو برای حمل خودرو و سایر محموله های طراحی شده روی چرخ ، استفاده می شوند. کشتی رو رو دارای پل های متحرکی است که امکان ورود و خروج وسایل نقلیه موتوری به داخل کشتی را فراهم می سازد در نتیجه کاهش زمان و هزینه های حمل و نقل بهمراه افزایش ضریب ایمنی ترانزیت کالا از مهمترین ویژه گی های این نوع اسکله های عنوان می شود.
به گزارش این خبرگزاری، قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال – جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.
مزایای قانونی همچون امکان ثبت، مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان 100 درصد در منطقه، امکان فعالیت بانک ها و موسسات مالی – بیمه ای در این منطقه، معافیت مالیاتی 20 ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی، وحدت مدیریت در ارائه کلیه خدمات به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی، اقدامات سازمان در خصوص خلق مزایا و معافیت های جدید برای فعالان اقتصادی – تولیدی، فعالیت بورس کالای منطقه،فعالسازی 50 واحد راکد صنعتی در سه سال اخیر، رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه کالای همراه مسافر و برگزاری پانزدهمین اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر و توسعه تعاملات بین المللی با کشورهای حاشیه خزر زمینه ساز رونق فضای کسب و کار در محدوده منطقه شده است.
احداث ساختمان ماهی سفید در شهر ساحلی چالوس، علاوه بر هویتسازی و نماد قدردانی از زحمات صیادان شمال کشور در تامین امنیت غذایی میتواند پیامدهای اقتصادی زیادی را در پی داشته باشد
احداث برج نارنج در شهر ساحلی بابلسر علاوه بر ایجاد هویت شهری و نماد گردشگری سلامت شمال کشور، پیامدهای مثبت اقتصادی زیادی در پی خواهد داشت.
امروزه طراحی و ساخت نمادهای شهری نه تنها سبب ایجاد هویت شده و معماری شهر پیرامون آن نماد شکل گرفته بلکه زنجیره اقتصادی بسیار بزرگی از مجموعههای اداری و تجاری، رستورانها و دیگر مراکز تفریحی را نیز شامل میشود. با توجه به اهمیت این موضوع که پیامد آن توسعهیافتگی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است؛ علی مهدیان، ناصر علیقلی زاده فیروزجایی، عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران و محمد مونسان، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود، با استفاده از هوش مصنوعی اقدام به نمادسازی شهرهای ساحلی و بندر کردهاند که این نوید داده میشود که این سلسله مطالب به صورت پیوسته در پایگاه خبری مرینپرس منتشر خواهد شد. یادداشت اول به برج مشعل جهت ساخت در پایتخت انرژی ایران، بندر بوشهر، یادداشت دوم به ساختمان لاکپشت جهت احداث در جزیره قشم، یادداشت سوم به استفاده از کشتی غولپیکر از رده خارج به عنوان نماد شهری جزایر هرمز و ابوموسی، یادداشت چهارم به ساختمان مرجان به…