باید از ظرفیت بنادر برای جذب سرمایه ها استفاده کرد

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای جذب سرمایه های داخلی و خارجی جهت توسعه بنادر کشور، گفت: به نظر من اولویت اصلی در حوزه توسعه بنادر، جذب سرمایه های داخلی است.

منقطه آزاد تجاری و بندر چابهار در سواحل مکران
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی به دلیل نبود زمینه جذب سرمایه شرکت های داخلی، سرمایه گذاران اقدام به سرمایه گذاری در کشورهای منطقه از جمله ترکیه می کنند، حال می توان از ظرفیت های بنادر برای جذب سرمایه ها استفاده کرد.

باید اهلیت شرکت های داخلی برای سرمایه گذاری در بنادر مورد توجه قرار گیرد

وی گفت: البته در این راستا باید اهلیت شرکت های داخلی برای سرمایه گذاری در بنادر مورد توجه قرار گیرد، تا در آینده مشکلات ایجاد شده برای واگذاری شرکت ها به بخش خصوصی ایجاد نشود.

هدف و استراتژی شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در بنادر باید مشخص و شفاف شود

بهادری ادامه داد: در بحث سرمایه گذاری های خارجی در بنادر کشور نیز باید برخی مسائل مورد توجه قرار گیرد، یکی از موضوعات مهم این است که هدف و استراتژی شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری مشخص و شفاف شود، به طور مثال چین اخیرا به مسئله صید ماهی در آب های جنوبی ورود کردند و قراردادی میان دو طرف منعقد شد، اما در زمان اجرا شاهد بودیم که آن ها به گونه ای عمل می کنند، که زیست آبزیان به خطر افتاده است.

اسکله نگین بندر بوشهر

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: بنادر جزء بخش های بسیار مهم و حساس در اقتصاد کشور هستند، از این رو برای تکرار نشدن اتفاقات گذشته در بحث واگذاری امور به بخش خصوصی، مجلس باید ورود کند، از این رو به نظر من پیش از انعقاد این گونه قراردادها، موضوع باید به صورت تخصصی در مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

انجام عملیات سبک‌سازی سکوی بهره‌برداری نوروز یک در منطقه بهرگان

ش شهریور 30 , 1398
به منظور ایمن‌سازی، جلوگیری از آسیب دیدن پایه‌ها و فرسایش محیطی تجهیزات سکوی نوروز یک در منطقه عملیاتی بهرگان، عملیات سبک‌سازی این سکو با موفقیت به پایان رسید.
انجام عملیات سبک‌سازی سکوی بهره‌برداری نوروز یک در منطقه بهرگان

شاید برای شما جالب باشد