تامین سازه های بندری توسط تولیدکنندگان داخلی

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: حرکت به سمت خودکفایی در تولید تجهیزات دریایی و بندری توسط سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شده است.

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین نیوز،  شعبان فروتن درباره روند ساخت تجهیزات دریایی و بندری اظهار کرد: یکی از اتفاق های خوبی که در این حوزه در حال رخ دادن است، حرکت به سمت خودکفایی است.

وی ادامه داد: پس از تحریم، حوزه بندری و دریایی بر آن شدند که سازه های مورد نیاز خود را در داخل کشور بسازند.

وی با بیان این که در خیلی از تجهیزات بندری به مرحله  مناسبی از خودکفایی رسیدیم، گفت: ساخت کانتینر که اخیرا داخلی سازی شده، یکی از اقدام ها در مسیر خودکفایی و جلوگیری از خروج ارز از کشور است.

عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان این که اقتصاد مقاومتی در تمام بخش ها که پتانسیل آن وجود دارد باید دنبال شود، تصریح کرد: تا قبل از تحریم ها خودباوری در مورد توانایی ساخت داخل وجود نداشت ولی اکنون سفارش دهندگان هم به این یقین رسیدند که تولیدکنندگان داخلی توان تولید تجهیزات تخصصی و پیشرفته را دارند.

وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی یکی از سازمان های پیشرو در اعتماد به بخش خصوصی و سفارش به تولیدکنندگان داخلی است،افزود: اگر این امر در تمام سازمان ها تسری پیدا کند، می توانیم با تکیه بر دانش داخلی تهدیدهای تحریم را به فرصت تبدیل کنیم.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تورهای مشترک میان مناطق آزاد راهی برای توسعه گردشگری/کشتی های کروز در راه مناطق آزاد

پ مهر 18 , 1398
اله بداشتی با تاکید بر ظرفیت های مناسب دریایی و گردشگری ایران گفت: می بایست از این ظرفیت ها در جهت توسعه گردشگری و جذب گردشگران استفاده کرد. در خصوص کشتی های کروز مشغول رایزنی هستیم تا در آینده ای نزدیک عقد قراردادهای لازم انجام شود و این پروژه به صورت رسمی آغاز به کار کند.
کشتی کروز تفریحی سمفونی دریاها

شاید برای شما جالب باشد