مرین‌پرس > استان‌های ساحلی > هرمزگان > بارج 150 تنی در مکان جدید با موفقیت نصب شد/بومی سازی ساخت و تعمیرات اسکله های شناور در هرمزگان
کد خبر: 1518 تاریخ انتشار: تیر 22, 1400

بارج 150 تنی در مکان جدید با موفقیت نصب شد/بومی سازی ساخت و تعمیرات اسکله های شناور در هرمزگان

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از انجام تعمیرات اساسی و زیرآبی یک فروند اسکله فلزی شناور در بندر سیریک به منظور ایجاد زیرساخت جهت تسهیل در تخلیه و بارگیری لنج های صیادی در این بندر خبر داد.

نصب اسکله ویژه پهلوگیری شناورهای تجسس و نجات در بندر شهید حقانی
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مرین‌پرس، محمدرضا پوررجبی با ارایه جزییاتی در خصوص انجام تعمیرات اساسی وزیرآبی یک فروند بارج 150 تنی (اسکله شناور ) و نصب آن در بندر سیریک اظهار کرد: مبلغ قرارداد هشت میلیارد ریال بوده و طی مدت شش ماه به انجام رسید.

وی افزود: با توجه به ضرورت انجام تعمیرات زیرآبی سازه و بدنه و عرشه این اسکله فلزی شناور و همچنین  جابجایی محل استقرار اسکله مذکور پس از بررسی های کارشناسان فنی  و جانمایی جدید به منظوربهینه سازی فرآیند تخلیه و بارگیری، بارج 150 تنی(سازه اسکله شناور) از بندرگاه سیریک با یدک کشی دریایی به مرکز استان انتقال یافت و تعمیرات آن در مجتمع بندری شهید رجایی به انجام رسید.

پوررجبی انجام هیدروگرافی حوضچه بندرگاه، تعیین جانمایی جدید و گود برداری محل اجرای فونداسیون بتنی 80 تنی به ابعاد 10 متر طول، 3 متر عرض و 2 متر ارتفاع را به عنوان بخشی از اقدامات صورت گرفته در این پروژه دانست.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان فرآیندهای تعمیرات اساسی و زیرآبی این پروژه را شامل گریت بلاست کامل سازه، تعویض ورق و بازسازی کامل عرشه به همراه تقویت سازه و عرشه، بازسازی و نوسازی کامل پل دسترسی، تغییر روش اتصال شناور به اسکله، رنگ آمیزی کامل سازه و نصب مجدد در بندرگاه سیریک برشمرد.

پوررجبی با تشریح مشخصات فنی این اسکله فلزی شناور که دارای بدنه ای از جنس فولاد دریایی است، خاطرنشان کرد: طول این اسکله 16 متر، عرض 6 متر، ارتفاع 2.5 متر و ارتفاع عرشه آزاد را 2 متر بوده است.

وی طول پل دسترسی که به طور کامل تغییر، طراحی و مجدداً ساخته شده است را با (رمپ) 12 متر ، عرض 3 متر و وزن 8 تن اعلام کرد و گفت: روش اتصال رمپ با بدنه بارج، به صورت فلنجی و لولایی است.

به گفته معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، بدنه این سازه با تکیه بر دانش متخصصان بومی و توانمندی مهندسان ایرانی از جنس فولاد دریایی درجه عالی با اخذ تاییدیه از یک موسسه رده بندی معتبر ایرانی ساخته شده است.

پوررجبی هدف از اجرای این پروژه را ایجاد زیرساخت جهت تسهیل در تخلیه و بارگیری لنج های صیادی در بندر سیریک دانست و عنوان کرد: این پروژه، در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی و توسعه فرصت های شغلی در حوزه دریایی برای جوانان بومی منطقه مخصوصاً شرق استان صورت گرفته است.

وی در پایان اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم در عملیات انتقال، تعمیرات و نصب این اسکله فلزی شناور را 50 نفر دانست.

به گزارش مرین‌پرس، بندر چندمنظوره سیریک با ۳۴ هکتار وسعت حوضچه، پس از بندر شهید رجایی از بزرگترین حوضچه در محدوده سواحل استان هرمزگان برخوردار است. طول بازوی اصلی این بندر ۱۴۰۰ متر و طول بازوی فرعی آن ۸۷۹ متر است. با سرمایه گذاری های سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان در زمینه ایجاد اسکله ها و توسعه زیرساخت ها در بندر سیریک، طی دو سال اخیر ظرفیت تخلیه و بارگیری آن به دوبرابر افزایش یافته است.


منبع: ایسنا

شکیلا لشکری

کارشناسی ارشد فیزیک دریا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست بعدی

انتصاب سرپرست دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر

ی خرداد 26 , 1398
دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی، دکتر منصور زراءنژاد را به سمت سرپرست دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر منصوب کرد.
دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر