۲۰۰ طرح عمرانی در منطقه آزاد چابهار در حال اجراست

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد چابهار گفت: ۲۰۰ طرح عمرانی و خدماتی در سطح این منطقه با پیشرفت مناسب در حال اجراست که حدود ۴۰ طرح در سالجاری افتتاح می‌شود.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

غلامرضا پناه  با تشریح ظرفیت‌های تجاری، اقتصادی و ترانزیتی منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: در زمینه‌های مختلف نظیر حمل و نقل، کارخانه‌های تولیدی برنج و چای ظرفیت‌های خوبی در منطقه داریم.

وی ظرفیت چابهار را بیشتر در حوزه گردشگری بیان کرد و افزود: یک مجموعه ۲۰۰ هکتاری برای توسعه گردشگری در نظر گرفته شده که امیدواریم با استقبال سرمایه گذاران بخشی از زیرساخت‌های جذب توریسم در این شهرستان مرتفع شود.

عضو هیات مدیره منطقه آزاد چابهار گفت: ساخت هتل، مجموعه‌های تفریحی، ورزشی و گردشگری و تکمیل آن‌ها می‌تواند به توسعه اقتصادی منطقه کمک کند.

وی ادامه داد: بعد از گذشت حدود ۲۵ سال از تاسیس منطقه آزاد چابهار، الحاق بنادر شهید کلانتری، شهیدبهشتی و توسعه محدوده منطقه آزاد را شاهد هستیم که این می‌تواند بخشی از مشکلات را مرتفع کند.
پناه گفت: حدود چهار هزار شرکت سرمایه گذار در منطقه آزاد چابهار ثبت شده است.

وی تصریح کرد: از مهمترین مزیت‌های اختصاصی منطقه آزاد چابهار می‌توان به موقعیت جغرافیایی راهبردی در کنار آبراه‌های بین المللی و نزدیک به خطوط بین المللی کشتیرانی، نزدیک‌ترین بندر به بازار‌های آسیای میانه و افغانستان، نقطه اتصال کریدور شرق ایران به آب‌های آزاد، دسترسی آسان به سوخت‌های فسیلی و مصالح ساختمانی، دسترسی آسان به مواد معدنی گوناگون در شرق ایران، ارتباط چند وجهی حمل و نقل از طریق هوا، زمین و دریا، تسهیلات فروش و اجاره بلند مدت برای سرمایه گذاران خارجی، نزدیکی به کشور‌های پرجمعیت در حال رشد در جنوب آسیا (هند و پاکستان) و نزدیکی به بزرگترین منابع انرژی جهان در خلیج فارس نام برد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد چابهار تسهیلات و مزایای قانونی برای سرمایه گذاران در منطقه آزاد را امکان تملک ۱۰۰ درصد سهام شرکت‌های اتباع خارجی، ضمانت سرمایه گذاری‌ها مطابق با قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی در ایران، معافیت مالیاتی ۱۰۰ درصدی بر درآمد و دارایی به مدت ۲۰ سال و قابل تمدید، امکان سرمایه گذاری نامحدود برای اتباع ایرانی و خارجی به هر میزان عنوان کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نمایش نظرات

  • استقرار امکانات گردشگری در چابهار اشتباه هست چون نزدیک چابهار همیشه ناامن بوده و سرمایه گذاران گردشگری هرگز وارد این گود نخواهند شد. به فکر جایی دورتر از مرز پاکستان برای گردشگری باشید.

آخرین اخبار:

شماره 8/ساختمان ماهی سفید چالوس؛ نماد ساحلی صیادان شمال

احداث ساختمان ماهی سفید در شهر ساحلی چالوس، علاوه بر هویت‌سازی و نماد قدردانی از زحمات صیادان شمال کشور در تامین امنیت غذایی می‌تواند پیامدهای اقتصادی زیادی را در پی داشته باشد

4 ماه قبل

شماره 7/ برج نارنج بابلسر؛ نماد گردشگری سلامت شمال ایران

احداث برج نارنج در شهر ساحلی بابلسر علاوه بر ایجاد هویت شهری و نماد گردشگری سلامت شمال کشور، پیامدهای مثبت اقتصادی زیادی در پی خواهد داشت.

4 ماه قبل

شماره 6/ نماد ساحلی دلفین؛ ارمغان زیبایی و نشاط بندرعباس

امروزه طراحی و ساخت نمادهای شهری نه تنها سبب ایجاد هویت شده و معماری شهر پیرامون آن نماد شکل گرفته بلکه زنجیره اقتصادی بسیار بزرگی از مجموعه‌های اداری و تجاری، رستوران‌ها و دیگر مراکز تفریحی را نیز شامل می‌شود. با توجه به اهمیت این موضوع که پیامد آن توسعه‌یافتگی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است؛ علی مهدیان، ناصر علیقلی زاده فیروزجایی، عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران و محمد مونسان، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود، با استفاده از هوش مصنوعی اقدام به نمادسازی شهرهای ساحلی و بندر کرده‌اند که این نوید داده می‌شود که این سلسله مطالب به صورت پیوسته در پایگاه خبری مرین‌پرس منتشر خواهد شد. یادداشت اول به برج مشعل جهت ساخت در پایتخت انرژی ایران، بندر بوشهر، یادداشت دوم به ساختمان لاک‌پشت جهت احداث در جزیره قشم، یادداشت سوم به  استفاده از کشتی‌ غول‌پیکر از رده خارج به عنوان نماد شهری جزایر هرمز و ابوموسی، یادداشت چهارم به ساختمان مرجان به…

4 ماه قبل