عملکرد اصلی کشتی بیمارستانی، به همراه داشتن امکانات پزشکی و بیمارستانی به خصوص در نزدیکی مناطق جنگی برای امداد رسانی به نیروهای خودی است. گفتنی است که حمله به یک کشتی بیمارستانی، تحت عنوان جنایت جنگی شناخته می شود.
به گزارش مارینپرس، USNS مرسی که به آن (T-AH-19) نیز گفته می شود، پرچمدار کشتی های بیمارستانی کلاس مرسی در نیروی دریایی آمریکا به شمار می رود. عملکرد اصلی کشتی بیمارستانی، به همراه داشتن امکانات پزشکی و بیمارستانی به خصوص در نزدیکی مناطق جنگی برای امداد رسانی به نیروهای خودی است. گفتنی است که حمله به یک کشتی بیمارستانی، تحت عنوان جنایت جنگی شناخته می شود.
کشتی مورد نظر در ابتدا به عنوان یک تانکر نفت کش توسط کمپانی ملی فولاد و کشتی سازی در سال 1976 در آمریکا ساخته شد. اما در سال 1984 به یک کشتی بیمارستانی تغییر کاربری داد و روند تغییرات جدید را هم در همان کمپانی سپری کرد. بدین ترتیب USNS مرسی در تاریخ 8 نوامبر سال 1986، خدمت نظامی خود را به صورت رسمی آغاز کرد که مجهز به یک عرشه فرود بالگرد با امکانات کنترل پرواز نیز بود.
گفتنی است که کلاس مرسی از کشتی های بیمارستانی، سومین کشتی های بزرگ ناوگان دریایی آمریکا از نظر طول هستند.
ماموریت اصلی کشتیUSNS مرسی، فراهم کردن خدمات درمانی و دارویی به صورت سیار، انعطاف پذیر، سریع و مستمر است تا بتوان نیروی زمینی و هوایی سپاه تفنگداران دریایی را به بهترین نحو ممکن پشتیبانی کرد. اما یکی دیگر از وظایف مهم و البته از جمله اهداف بشر دوستانه مرسی T-AH-19، کمک های درمانی و به خصوص جراحی در شرایط بلایای طبیعی و همچنین حوادث نظامی در ماموریت های صلح آمیز خواهد بود.
پیش تر اشاره شد که این کشتی توسط کمپانی ملی فولاد و کشتی سازی آمریکایی در سن دیگو تولید شده است. امروزه USNS مرسی در وضعیت عملیاتی نیمه فعال قرار دارد و خدمه آن که عضوی از مرکز پزشکی دریایی سن دیگو هستند، تنها در شرایط لزوم به حضور در کشتی و دریا فراخوانده می شوند. لازم به ذکر است که در صورت اعلام، خدمه فقط 5 روز زمان برای تجهیز کامل کشتی و آماده سازی آن در اختیار خواهند داشت.
– سازنده: کمپانی ملی فولا و کشتی سازی
– خدمت رسمی: 8 نوامبر سال 1986
– ساخته شده در: سن دیگو، کالیفرنیا
– وضعیت: فعال
– جا به جایی: 65،552 تن
– طول: 272.49 متر
– نیروی محرکه: دو دیگ بخار، دو توربین، یک شفت با قدرت کلی 24،500 اسب بخار
– سرعت: 17 گره دریایی معادل 31.4 کیلومتر بر ساعت
– ظرفیت خدمه: 12 نیروی عادی و 58 نیروی نظامی در وضعیت عملیاتی تخفیف یافته/ 61 نیروی عادی و 1،214 نیروی نظامی در وضعیت عملیاتی کامل
– مدت زمان مورد نیاز برای آماده سازی: 5 روز
– مجموع ظرفیت بیمار: 1000 تخت
احداث ساختمان ماهی سفید در شهر ساحلی چالوس، علاوه بر هویتسازی و نماد قدردانی از زحمات صیادان شمال کشور در تامین امنیت غذایی میتواند پیامدهای اقتصادی زیادی را در پی داشته باشد
احداث برج نارنج در شهر ساحلی بابلسر علاوه بر ایجاد هویت شهری و نماد گردشگری سلامت شمال کشور، پیامدهای مثبت اقتصادی زیادی در پی خواهد داشت.
امروزه طراحی و ساخت نمادهای شهری نه تنها سبب ایجاد هویت شده و معماری شهر پیرامون آن نماد شکل گرفته بلکه زنجیره اقتصادی بسیار بزرگی از مجموعههای اداری و تجاری، رستورانها و دیگر مراکز تفریحی را نیز شامل میشود. با توجه به اهمیت این موضوع که پیامد آن توسعهیافتگی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است؛ علی مهدیان، ناصر علیقلی زاده فیروزجایی، عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران و محمد مونسان، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود، با استفاده از هوش مصنوعی اقدام به نمادسازی شهرهای ساحلی و بندر کردهاند که این نوید داده میشود که این سلسله مطالب به صورت پیوسته در پایگاه خبری مرینپرس منتشر خواهد شد. یادداشت اول به برج مشعل جهت ساخت در پایتخت انرژی ایران، بندر بوشهر، یادداشت دوم به ساختمان لاکپشت جهت احداث در جزیره قشم، یادداشت سوم به استفاده از کشتی غولپیکر از رده خارج به عنوان نماد شهری جزایر هرمز و ابوموسی، یادداشت چهارم به ساختمان مرجان به…