دزدی دریایی انگلیسی‌ها تحمل نخواهد شد / شناور کلاس حیدر غرق نمی‌شود

وزیر دفاع در مراسم الحاق شناور گشتی- رزمی کلاس حیدر عنوان کرد: اقدام نادرست انگلیس شبیه دزدی دریایی است و ما اقدامات زیادی علیه دزدان دریایی انجام داده ایم؛ این نوع دزدی دریایی نیز تحمل نخواهد شد.

امیر سرتیپ حاتمی - وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

به گزارش مارین‌پرس، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم الحاق شناورهای کلاس حیدر به ناوگان دریایی مرزبانی در بندرعباس گفت: ما اخیراً شاهد اقدام تهدید آمیز از سوی دولت انگلیس در جبل الطارق بودیم که مغایر با تعهدات کشور‌های اروپایی در برجام است. دزدی دریایی انگلیسی‌ها تحمل نخواهد شد

وزیر دفاع: اقدام نادرست انگلیس شبیه دزدی دریایی است و ما اقدامات زیادی علیه دزدان دریایی انجام داده ایم؛ این نوع دزدی دریایی نیز تحمل نخواهد شد.

امیر حاتمی افزود: تامین نظم و امنیت برای کشور عزیز در اولویت نیورهای مسلح است و به تبع آن تامین تجهیزات و ابزار مورد نیاز جزء اولویت های جمهوری اسلامی است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم الحاق این شناورها در بندرعباس گفت: شناور کلاس حیدر برای ماموریت‌های جستجو، نجات، گشت، کنترل و بازرسی دریایی در همه شرایط استفاده می‌شود.

امیر سرتیپ حاتمی افزود: این شناور با فرم بدنه ویژه از جنس آلومینیوم دریایی و قابلیت هیدرودینامیکی بالا، دارای ویژگی‌های تعادل و تحرک در دریای مواج است.وی گفت: این شناور قابلیت حفظ تعادل و غرق نشدن حتی در زوایای تا ۱۸۰ درجه و دریانوردی با وزش باد بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت دارد.

شناور بومی شده از شناور‌های کلاس جهانی امداد و نجات است

وی افزود: این شناور بومی شده شناور‌های کلاس جهانی امداد و نجات است که قابلیت‌های فنی آن مانند سرعت، برد دریانوردی و قابلیت حرکت در موج ارتقاء یافته است.

امیر حاتمی افزود: این شناور ۱۹ و سه دهم متر طول، چهار و شش دهم متر عرض، ۲ و هشت دهم متر ارتفاع عرشه با آبشخور یک و دو دهم متری است.وزیر دفاع گفت: این شناور‌ها از سال ۹۶ بومی سازی شده و پس از انجام آزمایش‌های ساحل و دریا، امروز به ناوگان شناوری مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ملحق شد.

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم الحاق شناورهای کلاس حیدر به ناوگان دریایی مرزبانی در بندرعباس گفت: حفظ امنیت مرز تا دوردست ها قدرت دریایی را می طلبد که نیروهای نظامی و انتظامی ما از مؤلفه های این قدرت هستند.

وی افزود: ما با دارا بودن نیروی انسانی متعهد، متخصص و متفکر توانسته ایم در بخش های مختلف شناوری و تجهیزات رو به پیشرفت باشیم به طوری که امروز می توانیم محصولات فن آوری مورد نیاز در سطح و زیر سطح را تولید کنیم.

حاتمی گفت: امروز در وزارت دفاع، بیش از 30 محصول موشکی، 200 محصول الکترونیکی و 300 محصول تسلیحاتی درحال تولید است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما اخیراً شاهد اقدام تهدید آمیز از سوی دولت انگلیس در جبل الطارق بودیم که مغایر با تعهدات کشورهای اروپایی در برجام است.

امیر حاتمی افزود: این اقدام نادرست و غلط و شبیه دزدی دریایی است و ما اقدامات زیادی علیه دزدان دریایی انجام داده ایم. این نوع دزدی دریایی نیز تحمل نخواهد شد.

شناور کلاس حیدر غرق نمی‌شود

وزیر دفاع گفت: شناور کلاس حیدر برای ماموریت‌های جستجو، نجات، گشت، کنترل و بازرسی دریایی در همه شرایط استفاده می‌شود.

امیر سرتیپ حاتمی افزود: این شناور با فرم بدنه ویژه از جنس آلومینیوم دریایی و قابلیت هیدرودینامیکی بالا، دارای ویژگی‌های تعادل و تحرک در دریای مواج است.

وی گفت: این شناور قابلیت حفظ تعادل و غرق نشدن حتی در زوایای تا ۱۸۰ درجه و دریانوردی با وزش باد بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت دارد.

وی افزود: این شناور بومی شده شناور‌های کلاس جهانی امداد و نجات است که قابلیت‌های فنی آن مانند سرعت، برد دریانوردی و قابلیت حرکت در موج ارتقاء یافته است.

امیر حاتمی افزود: این شناور ۱۹ و سه دهم متر طول، چهار و شش دهم متر عرض، ۲ و هشت دهم متر ارتفاع عرشه با آبشخور یک و دو دهم متری است.

وزیر دفاع گفت: این شناور‌ها از سال ۹۶ بومی سازی شده و پس از انجام آزمایش‌های ساحل و دریا، امروز به ناوگان شناوری مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ملحق شد.

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ایران مسئول حفظ امنیت کشتیرانی در خلیج فارس و تنگه هرمز است

د تیر 17 , 1398
سخنگوی وزارت خارجه ایران را مسئول اصلی حفظ امنیت کشتیرانی در خلیج فارس و تنگه هرمز دانست.

شاید برای شما جالب باشد