کروزر فوق لوکس لکسوس LY 650 معرفی شد

هر خودروساز لوکسی اقدام به عرضه قایق تفریحی یا کشتی فوق لوکس برای پیمودن آب‌های آزاد دنیا و اقیانوس‌ها نمی‌کند. در واقع خودروسازانی که قصد ارتقای سطح برند خود و نشان دادن تبهر و توانایی‌های خود به رقبا را دارند، پا به عرصه تولید قایق‌های فوق لوکس گذاشته تا قدرت خود را به رخ رقبا بکشند و محبوبیت خود را در میان طرفداران بیش از پیش کنند. از این رو لکسوس هم به تازگی مراحل توسعه قایق فوق لوکس خود را به پایان رسانده و به تازگی از این جواهر شناور که LY 650 نام دارد پرده برداری کرده است.

قایق تفریحی کروزر فوق لوکس گردشگری لکسوس LY 650 معرفی شد

به گزارش مارین‌پرس، لکسوس برای طراحی ظاهری و درونی و همچنین استایل کلی قایق LY 650 با استودیو طراحی ایتالیایی Nuvolari Lenard همکاری کرده است.

اگر قایق مفهومی لکسوس اسپرت را که در سال 2017 رونمایی شده بود به خاطر داشته باشید، متوجه شباهت تریم طلایی/خاکستری روی بدنه آن با این نسخه تولیدی می‌شوید، اما باید اظهار کرد که LY 650 به مراتب بزرگتر از آن نمونه مفهومی است و طول آن چیزی معادل 19.81 متر گزارش شده است، اما استایل نسخه مفهومی قایق لکسوس در این نمونه تولیدی به خوبی مشهود است.

همانند نسخه مفهومی، لکسوس در ساخت المان‌های بدنه این قایق لوکس از مواد کامپوزیتی، الیاف فیبرکربن و پلاستیک مقاوم شده با فیبرکربن و همچنین پلاستیک مقاوم شده با الیاف شیشه استفاده کرده است.

اما برای تولید این قایق لوکس لکسوس به سراغ کمپانی Maquis Yachts رفته است. با توجه به طراحی تک تک المان‌های درونی و بیرونی LY 650 باید اظهار کرد که این خودروساز ژاپنی موفق به تولید قایق یا به اصطلاح اوشن کروزری فوق لوکس شده است.

درون کابین این قایق لوکس سه فضای مجزا طراحی شده که هرکدام دارای حمام و سرویس بهداشتی اختصاصی برای خود است. تمام سیستم‌های الکتریکی و مکانیکی این قایق لوکس قابلیت کنترل شدن توسط تلفن همراه را دارند.

لکسوس در این قایق هم به پیشرانه‌های تویوتا پشت کرده و برای قلب تپنده آن یک پیشرانه 12.8 لیتری Volvo Penta IPS با بیشینه قدرت تولیدی 1350 اسب‌بخار را نصب کرده است. این موضوع ممکن است که مذاق طرافداران دو آتیشه این برند چندان خوش نیاید، اما ظاهرا تویوتا پس از تولید سوپرا، به استفاده از پیشرانه برندهای دیگر برای محصولات خود عادت کرده است!

قرار است که لکسوس فروش LY 650 را از تاریخ 30 اکتبر در تعداد محدود آغاز کند و قطعا نباید انتظار داشت که چنین کروزر لوکسی برچسب قیمتی عامه پسندانه داشته باشد، بنابراین هرکسی بودجه خرید آن را نخواهد داشت. قیمت قطعی آن در زمان آغاز فروش اعلام خواهد شد.

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

حضور قدرتمند سپاه در دریا با بهره‌گیری از تجربیات دفاع مقدس

س مهر 2 , 1398
مجموعه اقدامات و تلاش‌هایی که پاسداران در دریا طی دوران دفاع مقدس انجام دادند، باعث شد تا نیرویی دریایی شکل بگیرد که در هیچ جای دنیا مشابه آن وجود ندارد.
تشکیل اولیه نیروی دریایی سپاه در دوران دفاع مقدس

شاید برای شما جالب باشد