فعالیت 20 شرکت شناورسازی در جزیره قشم

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم گفت: 20 واحد تولید انواع شناور در این جزیره مشغول فعالیت هستند که انواع شناورها، پانتون‌های دریایی، سازه‌های دریایی، سکوهای نفتی و مانند آن را تولید می‌کنند.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مارین‌نیوز، محمد مهدی برنجی اظهار کرد: با حمایت های صورت گرفته از واحدهای تولیدی و صنعتی و همچنین با برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت های موجود در منطقه آزاد قشم در سال رونق تولید، می توان گام های مهمی در حوزه اقتصاد منطقه برداشت.

برنجی ادامه داد: قشم به عنوان بزرگترین جزیره منطقه خلیج فارس و دریای عمان از قابلیت ها و ظرفیت های سرمایه گذاری مناسبی برخوردار بوده و توانسته توجه بسیاری از سرمایه گذاران بخش های مختلف اقتصادی را به خود جلب کند.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: در این منطقه زیرساخت های لازم در زمینه حضور صنایع مهم از قبیل شناورسازی شکل گرفته و به واسطه ظرفیت فیزیکی منطقه و موقعیت ژئوپلتیک جزیره، سرمایه گذاری های اقتصادی بسیار توجیه پذیر است.

برنجی افزود: هر نوع سرمایه‌گذاری در زمینه ساخت شناور در منطقه آزاد قشم، یک مزیت نهفته در صنایع فراساحلی کشور تلقی می شود و سرمایه‌گذاری دراین عرصه کاملا توجیه‌پذیر است.

وی تصریح کرد: شناورهای تولید شده در کارخانجات شناورسازی قشم مطابق با قوانین و مقررات ملی و بین المللی و همچنین با رعایت استانداردهای مربوطه تحت کلاس موسسات رده بندی ایرانی تولید و صادر می شوند.

به گفته مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم؛ با توجه به آینده‌ای که درحوزه امنیت غذایی به ویژه در زمینه شیلات، نفت وگاز و گردشگری برای قشم قابل تصور است، نیاز به صنایع دریایی و دریانوردی بیش از پیش در این جزیره احساس می شود.

برنجی خاطرنشان کرد: در صورت تأمین منابع مالی لازم و ارائه ارز دولتی به شناورسازی های قشم به منظور وارد نمودن مواد اولیه و تجهیزات، روند نوسازی ناوگان مسافری و گردشگری دریایی این منطقه سرعت بیشتری خواهد گرفت.

وی در پایان عنوان کرد: برطرف کردن مشکلات حمل و نقل مسافران، کمک به چرخه شیلات، ساخت شناور با استانداردهای جهانی و اشتغالزایی برای نیروهای بومی منطقه از اهداف اصلی واحدهای شناورسازی فعال در جزیره قشم است.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نیروی دریایی آمریکا به موشک‌ «ضربه سریع» مجهز می‌شود!

س دی 17 , 1398
نیروی دریایی آمریکا استفاده از موشک‌هایی که قادر هستند در مدت یک ساعت یا کمتر هر نقطه از کره زمین را هدف قرار دهند، بررسی می‌کنند.
ناوشکن جدید کلاس یواس‌اس زوموالت USS Zumwalt

شاید برای شما جالب باشد